Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Taiteiden yön Jättiläinen herää henkiin EMMAn koordinoimissa työpajoissa

EMMA - Espoon modernin taiteen museo

Taiteiden yön Jättiläinen herää henkiin EMMAn koordinoimissa työpajoissa

Julkaistu: 03.06.2015 klo 14:55
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

EMMA - Espoon modernin taiteen museo toteuttaa osatuotantona Helsingin juhlaviikkojen kanssa projektin, jossa valtavat, kahdeksanmetriset jättiläiset heräävät henkiin Taiteiden yönä 20.8.2015.

EMMA kutsuu kaikki kaupunkilaiset mukaan rakentamaan pajujättiläistä koordinoimiinsa ilmaisiin työpajoihin ja olemaan osa Senaatintorilla tapahtuvaa loppuhuipennusta. Työpajat ovat toiminnassa 3.-15.8. välisenä aikana, tämän jälkeen harjoitellaan Jättiläisen liikuttamista vapaaehtoisten voimin.

Yhteisölliseen taideprojektiin voi jo nyt ilmoittautua mukaan EMMAn Jättiläiset-työpajat Facebook-eventissä: https://www.facebook.com/events/1584166745204492/

Jättiläiset on ranskalaisen Cie l’Homme debout -ryhmän konsepti. Ranskassa on käsite ”pienet ihmiset”, jolla tarkoitetaan kaikkia tavallisia ihmisiä. Taiteiden yönä todistetaan, että me kaikki olemme sankareita - yhdessä pystymme rakentamaan vaikkapa jättiläisiä!

Jättiläiset on osa Helsingin juhlaviikkojen ohjelmaa ja se toteutetaan yhdessä Helsingin Sanomien kanssa. Osatuottajana produktiossa on EMMA - Espoon modernin taiteen museo, joka koordinoi työpajoja.

Taiteiden yön Jättiläiset Helsingin Juhlaviikkojen sivuilla: http://www.helsinginjuhlaviikot.fi/tapahtuma/jattilaiset/

Maria Vähäsarja, museolehtori, EMMA.
maria.vahasarja@espoo.fi p. 046 877 2146

Sini Koskimies, vastaava tiedottaja, Helsingin juhlaviikot.
koskimies@helsinkifestival.fi p. 050 358 2440

Helsingin juhlaviikot on Suomen suurin monitaidefestivaali, joka järjestetään vuosittain elo-syyskuun vaihteessa. Juhlaviikkojen tehtävänä on tarjota laajalle kotimaiselle ja ulkomaiselle yleisölle ainutlaatuisia taide-elämyksiä.

EMMA - Espoon modernin taiteen museo on yksi Suomen merkittävimmistä taidemuseoista. EMMAn näyttelytilat on jaettu Saastamoisen säätiön taidekokoelman sekä vaihtuvien näyttelyiden kesken. EMMAn kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. EMMA sijaitsee Espoon Tapiolassa Näyttelykeskus WeeGeellä.