Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Taidekoti Kirpilä toivottaa tervetulleeksi koululaiset ja lapsiperheet

Taidekoti Kirpilä

Taidekoti Kirpilä toivottaa tervetulleeksi koululaiset ja lapsiperheet

Julkaistu: 22.02.2016 klo 09:32
Julkaisija: Taidekoti Kirpilä

Suomen Kulttuurirahaston ylläpitämä Taidekoti Kirpilä kannustaa lapsia ja lapsiperheitä vierailemaan museoissa. Taidekoti on julkaissut vieraiden käytettäväksi tehtävävihkon, jonka avulla eri-ikäiset lapset voivat yhdessä aikuisten kanssa tutustua Kirpilän kokoelmaan.

Taidekodissa vietetään myös perheille suunnattua teemapäivää ensimmäistä kertaa sunnuntaina 6.3.2016. Teemapäivänä kaikki yleisöopastukset on suunnattu lapsille ja lasten filosofiakahvilat Suomeen tuoneen Leluteekin Emilia Lehtinen ohjaa taidekodissa lapsille avointa filosofiatyöpajaa.

Lisäksi Taidekoti aloittaa koululaisopastukset, jotka ovat maksuttomia pääkaupunkiseudun ensimmäisen ja toisen luokan oppilaille. Opastetun kierroksen kesto on noin 45 minuuttia.

- Lasten ja nuorten kulttuuriharrastusten tukeminen on Kulttuurirahastolle hyvin tärkeää. Haluamme Kirpilässä tehdä helpoksi taidekokoelmaan ja sen kautta maamme taidehistoriaan tutustumisen, kertoo museonjohtaja Johanna Ruohonen.

Samaan tavoitteeseen tähtäävät myös uudet selkokieliset opastukset, jotka on suunnattu suomea opiskeleville maahanmuuttajille.

Lisätiedot:

Museonjohtaja Johanna Ruohonen, puh. 040 516 3475, jr(at)skr.fi ja amanuenssi Pia Hyttinen, puh. 09 494 436, taidekoti(at)skr.fi.

Valokuva: Riitta Supperi

Taidekoti Kirpilä on lääkäri Juhani Kirpilän (1931−1988) Suomen Kulttuurirahastolle lahjoittama koti, jossa on esillä hänen keräämänsä suomalaisen taiteen kokoelma. Pohjoisella Hesperiankadulla sijaitseva taidekoti on avoinna yleisölle maksutta keskiviikkoisin klo 14−18 ja sunnuntaisin 12−16. Ilmainen yleisöopastus keskiviikkoisin klo 14.30 ja sunnuntaisin klo 12.30. Ryhmille järjestetään maksullisia kierroksia myös muina aikoina. Opastuksia voi tilata osoitteesta taidekoti(at)skr.fi tai puhelinnumerosta 09 494 436 ma–ke klo 9–15.30.

Taidekoti Kirpilä, Pohjoinen Hesperiankatu 7, 6 krs., 00260 Helsinki

www.taidekotikirpila.fi