Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Tähtinäyttelijöiden komedia Vielä ehtii ensi-iltaan TTT:ssä

Tampereen Työväen Teatteri

Tähtinäyttelijöiden komedia Vielä ehtii ensi-iltaan TTT:ssä

Julkaistu: 09.09.2014 klo 13:45
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

MEDIATIEDOTE 9.9.2014 vapaa julkaistavaksi

Komedia Vielä ehtii saa torstaina 11.9. ensi-iltansa Tampereen Työväen Teatterin Suurella näyttämöllä. Rooleissa vierailevat iki-ihanat tähtinäyttelijät Eila Roine, Liisa Roine, Maria Aro, Jarno Hiilloskorpi, sekä TTT:n Kristiina Hakovirta ja Matti Pussinen-Eloranta. Komedian ohjaa Tommi Auvinen. Vielä ehtii sai innostuneen vastaanoton jo viime keväänä Suurella näyttämöllä nähdyissä ennakkoesityksissä.

Näytelmän ystävättäret ovat jo vuosia kokoontuneet viettämään aikaa Mariannen keskustakotiin. Naiset pelaavat korttia ja puhuvat työstä, lapsista, yksinäisyydestä, muistivaikeuksista ja iän tuomista vaivoista. Hehän ovat aina jakaneet kaiken, jopa aviomiehen!  Kun pöytään istahtaa iäkäs herrasmies, peli ja elämä saavat aivan uusia kierroksia. Pakkaa sekottaa vielä Marianne, joka päättää palkata avukseen monitoimi-Staffanin. Monen elämä muuttuu.

Vielä ehtii (I sista minuten) on menestyneen ruotsalaisen käsikirjoittajan Carin Mannheimerin (1934-2014) komedia, jossa ikääntymistä käsitellään ronskin huumorin keinoin. Sen ikäihmiset ovat ihanan epäsovinnaisia, ihan kaikkea muuta kuin kilttejä ja hiljaisia.

Mannheimer on tunnettu tv-sarjoistaan ja näytelmistään, joissa käsitellään niin ikääntymistä kuin muitakin yhteiskunnallisia kysymyksiä. Vielä ehtii sai kantaesityksensä Ruotsissa 2011, ja Mannheimer palkittiin näytelmästä kriitikoiden Teaterpriset-palkinnolla. Suomen kantaesitys oli Helsingin kaupunginteatterissa 2013. Hänen näytelmistään on Suomessa aiemmin nähty myös Rahalla saa (Rika barn leka bäst) ja Viimeinen valssi (Sista dansen).

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt
tiedottaja Sari Andersson, sari.andersson@ttt-teatteri.fi, 050 5969 069