Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Syksyn suosikkitapahtumassa huuhdotaan kultaa ja hiotaan timantteja

Lahden Messut Oy

Syksyn suosikkitapahtumassa huuhdotaan kultaa ja hiotaan timantteja

Julkaistu: 19.05.2014 klo 10:21
Julkaisija: Lahden Messut Oy

Lahden Messukeskuksessa viime marraskuussa ensimmäistä kertaa järjestetty, positiivisen vastaanoton saanut tapahtumakolmikko Kätevä-Tekevä-Lukeva täydentyy tulevana syksynä uudella neljännellä kokonaisuudella, Kansainvälisillä Kivi- ja korumessuilla. Lahden Kivikerho toteuttaa tapahtuman jo kahdettakymmenettä kertaa, nyt uusissa tiloissa Vesijärvi Hallissa.

Lahden Kivikerhon puheenjohtaja Jarkko Klami on tyytyväinen Kivi- ja korumessujen siirtymiseen suositun tapahtumakolmikon yhteyteen. ”Kätevä-Tekevä-Lukeva –tapahtuman teemat tukevat upeasti toisiaan, ja kivi- ja korumaailma sopii mitä mainioimmin tähän kokonaisuuteen. Mielenkiintoinen kiviharrastus sopii kaikille vauvasta vaariin, ja uskomme pääsevämme Kätevä-Tekevä-Lukeva –messujen yhteydessä esittelemään harrastetta huomattavasti laajemmalle kohderyhmälle kuin ennen”, uskoo Klami. Kansainväliset Kivi- ja korumessut tarjoavat mahdollisuuden nähdä, mihin kaikkeen kivi hioutuu. Tapahtumassa on kattavasti esillä luonnonjalokiviä, hiottuja jalokiviä, fossiileja, raakamineraaleja sekä kivestä tehtyjä koruja, koriste- ja käyttöesineitä. Kivi- ja korumessuille voivat myös messuvieraat itse tuoda omia kiviään tunnistettavaksi.

Kätevä-Tekevä-Lukeva –tapahtumakolmikko järjestetään Lahden Messukeskuksessa pyhäinpäiväviikonloppuna 1.-2. marraskuuta 2014. Kätevä-messujen pääosassa ovat käsityö- ja askartelutuotteet. Tapahtumassa nähdään mm. Koulutuskeskus Salpauksen elämyksellisiä muotinäytöksiä sekä Hollo & Martta –kansantanssifestivaalin kansainvälisiä tanssiesityksiä ja erilaisia työnäytöksiä. Tekevässä on esillä monipuolista harraste-esittelyä, mm. pienoisrautateitä, rc-autoja ja nukkekoteja. Tänä vuonna tapahtumassa on viimevuotista laajemmin mukana myös liikuntaharrastusten esittelyä ja lajinäytöksiä. Lukeva on paitsi innokkaiden lukijoiden kohtauspaikka, myös paikka innostua lukemisesta. Tapahtuman teemana on tänä vuonna "Lukeminen kuuluu kaikille".

Messuvieraat pääsevät kaikkiin tapahtumiin yhdellä sisäänpääsylipulla.

Lahden Messut Oy
Anne Koskinen
anne.koskinen@lahdenmessut.fi
www.lahdenmessut.fi/katelu

Lahden Kivikerho ry.
Jarkko Klami
jarkko.klami@alumni.helsinki.fi

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.