Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Suuren suosion saanut vintage-tapahtuma jälleen Kansallismuseon pihalla 12.6. klo 11-15

Kansallismuseo

Julkaistu: 06.06.2016 klo 12:15
Julkaisija: Kansallismuseo

Viime kesänä Kansallismuseon pihalla järjestetty vintage-tapahtuma houkutteli paikalle yli 2000 kävijää. Suosittu tapahtuma saa tänä kesänä jatkoa kahdesti, kun Kansallismuseo tarjoaa pihansa vintagen ystäville Helsinki-päivänä 12.6. ja sunnuntaina 31.7. klo 11–15. Tapahtumaan voi tulla myymään omia vintage-aarteita tai tekemään upeita löytöjä.

Tapahtuma on tarkoitettu kaikille vintagesta kiinnostuneille. Omia vaatekaapin helmiä ja sisustusesineitä myyvät museon pihalla niin yksityiset ihmiset kuin erikoisliikkeet. Tapahtuma on oivallinen tilaisuus tehdä harvinaisia löytöjä kätevästi yhdellä kertaa.

Kaikki katoksettomat myyntipaikat ovat ilmaisia, eikä niitä tarvitse varata etukäteen. Mukaan kannattaa kuitenkin varata oma viltti tai jokin muu sopiva myyntialusta.

Päivän aikana museossa järjestetään myös kaksi opastusta, joilla tutustutaan muodin historiaan. Kierrokset alkavat klo 12.00 ja 14.00 ja niille mahtuu mukaan 30 ensimmäistä.

12.6. pihatapahtuma on ilmainen, Helsinki-päivän kunniaksi museoon vapaa pääsy.
31.7. pihatapahtuma on ilmainen, museoon pääsylipun hinnalla.

Vintage-tapahtuma:

Su 12.6. klo 11–15
Su 31.7. klo 11–15
Kansallismuseon piha, Mannerheimintie 34
www: http://www.kansallismuseo.fi/fi/kansallismuseo/ajankohtaista?Article=6176

Lisätiedot ja kuvapankki:

Palvelukoordinaattori Kirsi Nisonen, p. 0295 33 6450, kirsi.nisonen@kansallismuseo.fi

Museolehtori Hanna Korhonen, p. 0295 33 6464, hanna.korhonen@kansallismuseo.fi

Kuvapankki:http://www.kansallismuseo.fi/fi/vintage-tapahtuman-kuvapankki

Kansallismuseo on kaikkien suomalaisten identiteetin pohjapiirros. Historian huoneita ja aarteita, oivalluksia, havaintoja ja näkökulmia. Ikkuna menneeseen, tähän päivään ja tulevaisuuteen - korvaamaton, lumoava ja yllätyksellinen.

Kansallismuseon museoperheeseen kuuluu seitsemän museota ja kaksi linnaa - Kansallismuseo, Kulttuurien museo (toiminta jatkuu Kansallismuseossa), Suomen merimuseo, Seurasaaren ulkomuseo, Tamminiemi, Hvitträsk, Louhisaari, Olavinlinna ja Hämeen linna.