Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Suosittu venäläinen scifi-fantasiakirjailija Sergei Lukjanenko Suomeen

Into Kustannus

Suosittu venäläinen scifi-fantasiakirjailija Sergei Lukjanenko Suomeen

Julkaistu: 19.08.2015 klo 15:45
Julkaisija: Into Kustannus

Suosittu venäläinen scifi-fantasiakirjailija Sergei Lukjanenko vierailee Helsingin Kirjamessuilla lokakuussa 2015. Lukjanenkon Partio-kirjat ovat koukuttava sekoitus vampyyritarinaa, fantasiaa ja trilleriä. Muihin kuuluvat – velhot, ihmissudet ja vampyyrit – elävät ihmisten keskuudessa. Valon ja Pimeyden tasapainoa valvovat Valon palvelijoiden Yöpartio ja Pimeyden Päiväpartio.

Neljännessä Partio-kirjassa, juuri ilmestyneessä Viimeisessä Partiossa, venäläinen turisti murhataan Skotlannissa oudolla tavalla. Moskovan Yöpartio ja velho Anton Gorodetski hälytetään apuun. Paljastuu häikäilemätön salajuoni: vaarassa eivät ole vain Muihin kuuluvat vaan kaikki maailman ihmiset.

Juuri pokkariksi ilmestyneessä toisessa osassa, Päiväpartiossa, pääosassa ovat Pimeyden palvelijat. Kaikki osat toimivat myös itsenäisinä teoksina.

Sergei Lukjanenko (s. 1968 Kazakstan) on psykiatri, joka on kirjoittanut yli 25 kirjaa ja saanut lähes 50 kirjallisuuspalkintoa, kuten Paras eurooppalainen fantasiakirjailija 2003 ja Vuoden kirjailija Venäjällä 2006. Hänen teoksiaan on käännetty useille kielille. Venäjällä Partio-kirjat ovat myyneet yli kaksi miljoonaa kirjaa.

Sergei Lukjanenko: VIIMEINEN PARTIO
Alkuteos Posledniy Dozor, suomentanut Arto Konttinen
Into-kauno, sidottu, 338 sivua, suositushinta 32 €, ISBN 978-952-264-436-7
Lataa painokelpoinen kuva: www.intokustannus.fi/images/isotkannet/viimeinenpartio.jpg

Sergei Lukjanenko: PÄIVÄPARTIO
Alkuteos Dnevnoi Dozor, suomentanut Arto Konttinen
Into-kauno, pokkari, 468 sivua, suositushinta 11 €, ISBN 978-952-264-403-9
Lataa painokelpoinen kuva: www.intokustannus.fi/images/isotkannet/paivapartio_pokkari_cover.jpg

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
arvostelukappaleet@intokustannus.fi
Milla Karppinen, milla.karppinen@intokustannus.fi, 050 551 3310

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus