Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » SUOMEN SUURIN NYKYTAIDETAPAHTUMA Kaapelitehtaan Merikaapelihallissa Helsingissä maaliskuussa

tm•galleria, Taidemaalariliitto

Julkaistu: 26.01.2016 klo 09:00
Julkaisija: tm•galleria, Taidemaalariliitto

TAIDEMAALARILIITON TEOSVÄLITYS 12.3.–20.3.2016

Maalaustaiteen vuosittainen suurtapahtuma valloittaa jälleen Kaapelitehtaan Merikaapelihallin maaliskuussa. Myynnissä on yli 1500 taideteosta lähes 600 Taidemaalariliittoon kuuluvalta ammattitaiteilijalta.

Teosvälityksessä on ainutlaatuinen tilaisuus saada kattava kuva Suomen tämänhetkisestä maalaustaiteesta ja nähdä, millaisia tekijöitä taidekentällä on nyt. Teosten tyylillinen kirjo on laaja ja toteutustavoiltaan ne edustavat useita maalaustaiteen tekniikoita. Teoksia on paljon myös monilta nuorilta vasta uransa alkuvaiheessa olevilta taiteilijoilta.

Tapahtumassa vierailee vuosittain lähes 20 000 kävijää. Katsojat ovat ottaneet teostarjonnan runsauden hyvin vastaan – suuresta määrästä löytää aina itseään koskettavia teoksia. Teosvälityksessä ostetut teokset saa heti mukaan ja osto on mahdollista korottomalla osamaksulla.

Taidemaalariliiton teosvälitys 12.3.–20.3.2016

Kaapelitehdas, Merikaapelihalli

Tallberginkatu 1 C, 00180 Helsinki

Avoinna: ma–pe 12–18, la–su 11–17. Vapaa pääsy. Tervetuloa!

Yleisöesittelyt: la ja su klo 12 ja klo 14

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita tapahtumaan jo sen ripustusvaiheessa keskiviikkona 10.3., kun taidemaalarit toteuttavat jättiläismäistä näyttelyä tai perjantaina 11.3. ennakkoasiakaspäivänä.

Lehdistökuvia ja lisätietoja: Näyttelykoordinaattori Katariina Lager, Taidemaalariliitto, puh. 09 68110575, katariina.lager@painters.fi. Tapahtuman aikana 040 8373843.

Taidemaalariliiton uudet kotisivut valmistuvat tämän viikon lopulla. Sivuille tulee teoskuvia Teosvälityksessä esillä olevista teoksista: www.painters.fi/teosvalitys

– Tapahtuman pääyhteiskumppani on Intrum Justitia. Tapahtumatoteutuksiin erikoistunut Broadway Finland toteuttaa Merikaapelihalliin lisävalaistuksen.

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalareiden valtakunnallinen järjestö, joka on perustettu vuonna 1929. Liitto työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitolla on galleria, taiteilijatarvikevälitys ja toimisto Helsingin keskustassa os. Erottajankatu 9, 00130 Helsinki.

Jäsenilleen liitto tarjoaa erilaisia palveluja, muun muassa verotukseen ja sosiaalisiin kysymyksiin liittyvää neuvontaa sekä tiedotusta ajankohtaisista ammatillisista asioista. Liitto toimii kuvataiteen asiantuntijana viranomaisiin päin.

Taidemaalariliitto toimii yhteistyössä Suomen Kuvanveistäjäliiton, Suomen Taidegraafikoiden, Valokuvataiteilijoiden liiton, Muu ry:n, Suomen Kuvataidejärjestöjen liiton ja Suomen Taiteilijaseuran kanssa.