Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Suomen myyttiset linnut, upeasti kuvitettu tietoteos ilmestyy viikolla 43

Minerva Kustannus Oy

Suomen myyttiset linnut, upeasti kuvitettu tietoteos ilmestyy viikolla 43

Julkaistu: 07.10.2015 klo 10:10
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Eero Ojanen & Daga Ulv
Suomen myyttiset linnut

Upeasti kuvitettu teos suomalaisissa tarustoissa ja kansanperinteessä esiintyvistä linnuista ja niihin liitetyistä myyteistä ja uskomuksista. Kirjan taidokas kuvitus ja kiehtovat tarinat vievät lukijan satumaiselle matkalle siivekkäiden viestintuojien salaperäiseen maailmaan.

Linnut ovat suomalaisille läheisiä, ja niistä on aina kerrottu monenmoisia tarinoita. Jo kansalliseepoksemme Kalevala kuvailee, miten maailma syntyy sotkan munasta. Lintujen on sanottu ennustavan tulevia tapahtumia ja tuovan viestejä tuonpuoleisesta asti. Minkälaisia uskomuksia eri lintulajeihin liittyy ja mitä eri tehtäviä linnuilla on suomalaisten vanhassa uskomusmaailmassa ollut?

Suomen myyttiset linnut

ISBN/EAN  978-952-312-183-6
Luokka 85.22
Kansi Daga Ulv
215 x 275 mm
Sidottu, nelivärinen, piirroskuvitus
121 s.
Ilmestyy viikolla 43/2015

Eero Ojanen on filosofi, kolumnisti ja kirjailija, joka on julkaissut useita kirjoja, artikkeleita ja teossarjoja.

Daga Ulv on tamperelainen kuvittaja, joka tunnetaan erityisesti upeista eläinmaalauksistaan. Hän on kuvittanut lastenkirjoja, postikortteja sekä opetusmateriaaleja.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi