Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Suomen etevimmät argentiinalaisen tangon tulkitsijat TTT-Klubilla 26.4.

Tampereen Työväen Teatteri

Suomen etevimmät argentiinalaisen tangon tulkitsijat TTT-Klubilla 26.4.

Julkaistu: 22.04.2014 klo 11:51
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Lauantaina 26.4. klo 22 TTT-Klubi saa näyttämölleen maamme maineikkaimmat argentiinalaista tangoa esittävät muusikot. Kahden kokoonpanon minifestivaalilla esiintyy ensin Duo Milla Viljamaa & Johanna Juhola, jonka jälkeen he saavat seurakseen laulajatar Kukka-Maaria Ahosen. Yhdessä kolmikko on Las Chicas del Tango.

Milla Viljamaan (piano) ja Johanna Juholan (harmonikka) duo on ällistyttänyt virtuoottisuudellaan ja herkkyydellään jo kymmenen vuoden ajan Suomessa ja ulkomailla. Heidän tangonsa kertovat esim. yhden tanssin mittaisesta rakastumisesta, hyvien tuulten Buenos Airesista, pikku milonguerasta tai vuokrattavista tangopartnereista, "taxi dancereista". Millan ja Johannan duo tunnetaan kansainvälisen Astor Piazzolla -kilpailun voittajana sekä suomalaisen maailmanmusiikin vientivalttina. Milla Viljamaa on myös arvostetun Teosto-palkinnon voittaja vuodelta 2012.

Las Chicas del Tango yhdistää suomalaisen ja argentiinalaisen tangon pyörteeksi jota on kuvattu mm. ilmaisuilla väkevä, mestarillinen, kiihkeä, juovuttava, raikas, ilmava ja huumaava. Trion vuonna 2011 julkaistun Tango de Norte a Sur -levyn ohjelmisto on kokonaan trion säveltämää mm. argentiinalaisen tangolegendan Horacio Ferrerin ja suomalais-bolivialaisen Sibone Orozan triolle varta vasten kirjoittamiin tangoteksteihin. Konserttiohjelmisto painottuu näihin uusiin tangoihin muutamaa pakollista klassikkoa unohtamatta.

TTT-Klubi on avoinna esitysiltoina arkisin klo 18-22 ja viikonloppuisin klo 18-02 (04). Ikäraja 18 vuotta klo 20 jälkeen alkaviin esityksiin. A-oikeudet.

Pressikuvat:

Haastattelupyynnöt ja pressiliput:

tiedottaja, ohjelmatuottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki