Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » SKS:n Studia Fennica nyt avoimena julkaisuna verkossa

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

SKS:n Studia Fennica nyt avoimena julkaisuna verkossa

Julkaistu: 26.08.2016 klo 13:48
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura (SKS) julkaisee avoimesti verkossa englanninkielistä tieteellistä julkaisusarjaansa Studia Fennica sekä valikoiden suomenkielistä tiedettä.

Tervetuloa lukemaan SKS:n avoimia verkkojulkaisuja: oa.finlit.fi.

SKS julkaisee vuosittain reilut 20 vertaisarvioitua tiedekirjaa humanistisilta aloilta. Englanninkielisessä Studia Fennica -sarjassa ilmestyy teoksia antropologian, etnologian, folkloristiikan, historian, kirjallisuuden sekä kielitieteen aloilta. Sarja on ilmestynyt vuodesta 1933.

Vuodesta 1831 toiminut SKS on vanhin edelleen toimiva kustantaja Suomessa. Nykyisin SKS on Suomen suurin humanistinen tieteellinen kustantaja. SKS pitää omalta osaltaan huolta siitä, että suomalaisen humanistisen tutkimuksen tulokset leviävät tehokkaasti myös kansainvälisesti.

Oman avoimen julkaisemisen julkaisualustan lisäksi SKS:lla on meneillään Helsingin yliopiston kirjaston kanssa pilottihanke Kirjastokonsortio Aleksandria, jossa kehitetään 2016–2017 suomalaiseen tiedekirja-ekosysteemiin sopivaa avoimen verkkojulkaisemisen rahoitusmekanismia.

Lue lisää SKS:n toiminnasta ja tiede- ja tietokirjojen kustantamisesta.
SKS:n verkkokauppa.

Lisätietoja: projektikoordinaattori Niklas Alén, +358 40 534 2614, niklas.alen@finlit.fi.

____________________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja kulttuurijärjestö: tutkimuslaitos, humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu noin 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä noin 80 henkeä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki