Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » SKS julkaisee ensi syksynä Eva Wahlströmin muistelmat

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

SKS julkaisee ensi syksynä Eva Wahlströmin muistelmat

Julkaistu: 08.04.2014 klo 08:45
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Kustannustoimintansa 180-vuotisjuhlavuotta viettävä Suomalaisen Kirjallisuuden Seura julkaisee syksyllä nyrkkeilijä Eva Wahlströmin elämästä kertovan teoksen Rajoilla. Kirja on koskettava kuvaus urheilijan arjesta kuoleman partaalle vievän kivun kourissa ja elämänmuutosten keskellä. Eva Wahlström on kaikkien aikojen menestynein suomalainen naisnyrkkeilijä, joka amatöörivuosinaan otteli maailman huipulla. Ammattilaisena hän on hallitseva Euroopan mestari.

SKS:n ensi syksyn uutuuskirjat (linkki sähköiseen julkaisuluetteloon)

Maan vanhin kustantamo 180 vuotta kirjallisuuden kehässä

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura aloitti kirjojen julkaisemisen Heinrich Zschokken teoksella Kultala vuonna 1834. SKS on kustantanut monia suomalaisen kulttuurin merkkiteoksia, kuten Kalevalan (1835 ja 1849) ja ensimmäisen suomalaisen romaanin, Aleksis Kiven Seitsemän veljestä (1870). SKS on Suomen suurin humanistisen tieto- ja tiedekirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee noin 70 uutuutta vuosittain.

SKS:n kustannustoiminnan vaiheista (PDF)

Tiedottaja Minttu Nikkilä, p. 040 736 1313, minttu.nikkila@finlit.fi

Kirjojen arvostelukappaleiden tilaukset: arvostelukappaleet@finlit.fi

Seuraa kustantamoa Twitterissä: skskirjat, #skskirjat. Twiittaamme kirjoista heti niiden ilmestyttyä.

Tykkää meistä Facebookissa: suomalaisenkirjallisuudenseura

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja kulttuurijärjestö: tutkimuslaitos, humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu runsaat 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä lähes sata henkeä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki