Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » SKS jakoi apurahoja

SKS jakoi apurahoja

Julkaistu: 18.03.2015 klo 09:24
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

SKS jakoi apurahoja kirjallisuuden- ja kulttuurien tutkimukselle.

Martti Haavion ja Aale Tynnin rahaston 9 000 euron apuraha myönnettiin FT Kati Kalliolle post doc -tutkimukseen ”Laulettu kalevalamitta”.

Martti Haavion ja Aale Tynnin rahastosta jaetaan joka toinen vuosi apuraha nuorelle kansanrunouden tai kirjallisuuden tutkijalle.

Pentti ja Eeva Lylyn rahaston 12 000 euron apuraha myönnettiin FM Teemu Jokilaaksolle väitöskirjatyöhön ”Pyhyyden esittäminen modernissa suomalaisessa romaanissa 1950-luvulta nykypäivään”.

Pentti ja Eeva Lylyn rahastosta jaetaan joka toinen vuosi apurahoja suomalaisen kirjallisuuden tutkimukseen sellaisille nuorille tutkijoille, joilla on arvosana kotimaisen kirjallisuuden lisäksi myös suomen kielessä.

____________________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja kulttuurijärjestö: tutkimuslaitos, humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu runsaat 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä lähes sata henkeä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki