Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Sexpo julkaisee nuorille sarjakuvia seksin ja ihmissuhteiden kirjosta

Sexpo

Sexpo julkaisee nuorille sarjakuvia seksin ja ihmissuhteiden kirjosta

Julkaistu: 04.05.2016 klo 12:03
Julkaisija: Sexpo

Sexpon ja Maria Björklundin sarjakuvat julkaistaan tänään keskiviikkona 4.5. verkkosivustolla, joka avautuu klo 12. Sarjakuvat käsittelevät halujen, kehojen ja ihmissuhteiden moninaisuutta. Verkkosivusto tarjoaa tietoa seksuaalisuudesta sekä nuorille että kasvattajille.

Nuoret etsivät verkosta ja medioista vastauksia kysymyksiin, joita eivät koulusta tai kotoa saa. He kertovat kaipaavansa konkreettista tietoa seksistä ja seksuaalisuudesta. Sarjakuvissa seksuaalisuutta lähestytään suoraan ja huumorilla. Niiden tarkoitus on avata keskustelua ja ohjata nuoria tiedon äärelle.

Verkkosivustolla käsitellään seksuaalisuuden, seksitapojen, sukupuolisuuden ja ihmissuhteiden ulottuvuuksia. Aiheita käsitellään puheeksi ottamisen ja vastuullisuuden näkökulmista. Sivuston tarkoituksena on tarjota ideoita ja sisältöä seksuaalikasvatukseen.

Sarjakuvien aiheet ovat syntyneet vastauksena nuorten usein esittämiin kysymyksiin Sexpon seksuaalineuvontapalveluissa. Maksuttomaan nettineuvontaan tulee vuosittain tuhansia kysymyksiä. Nuoret kaipaavat erityisesti avointa, myönteistä ja häpeilemätöntä keskustelua seksiasioista. Tähän heillä on myös oikeus.

Sarjakuvaprojekti jatkuu vuoden 2016 aikana, jolloin julkaistaan uusia sarjakuvia ja täydennetään verkkosivustoa selkokielisellä materiaalilla yhteistyössä Autismisäätiön kanssa.

Julkaisutilaisuus
Aika: Keskiviikko 4.5. klo 16-18
Paikka: Kirjasto 10 (Elielinaukio 2 G, Helsinki). Tila on esteetön.

Sarjakuvat verkossa: www.sexpo.fi/sarjikset

Tiina Vilponen, viestintävastaava
050 363 2852, tiina.vilponen@sexpo.fi

Sexpo on vuonna 1969 perustettu seksuaalisuuden ja ihmissuhteiden asiantuntijajärjestö. Koulutamme seksuaalineuvojia, -terapeutteja ja -kasvattajia sekä ylläpidämme seksuaalineuvontaa, johon tulee tuhansia yhteydenottoja vuosittain. Pyrimme siihen, että jokainen voisi toteuttaa seksuaalisuuttaan tyydyttävästi ja tasapainoisesti. Edistämme seksuaalisen vapauden, tasa-arvon ja seksuaalioikeuksien toteutumista sekä rakennamme avointa ja myönteistä seksuaalikulttuuria. Kannatamme moniarvoista yhteiskuntaa, jossa seksuaalisuuden, sukupuolen ja ihmissuhteiden moninaisuus saa kukoistaa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki