Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Seppo Knuuttilasta SKS:n esimies

Seppo Knuuttilasta SKS:n esimies

Julkaistu: 30.04.2013 klo 11:22
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Professori emeritus Seppo Knuuttila on valittu SKS:n esimieheksi. Vuoteen 2012 saakka hän toimi Itä-Suomen yliopiston perinteentutkimuksen professorina.

Seppo Knuuttila tunnetaan monialaisena ja uusia uria aukovana tutkijana, kirjoittajana ja puhujana. Hän on kysytty luennoitsija ja kommentaattori sekä yliopisto- ja kulttuurijärjestömaailmassa että mediassa. Seppo Knuuttilan kiinnostuksen ja tutkimuksen kohteita ovat mm. kansanomainen maailmankuva ja mentaliteetti, huumori, ite-taide, paikallisuus ja kulttuuriteoriat.

Esimies toimii SKS:n valtuuskunnan puheenjohtajana ja edustaa seuraa hallituksen puheenjohtajan ja pääsihteerin kanssa. SKS:ssa Seppo Knuuttila on aikaisemmin vaikuttanut sekä toimi- että luottamushenkilönä.

Lisätietoja: tiedotus@finlit.fi, p. 0201 131 231 vaihde.

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja kulttuurijärjestö: tutkimuslaitos, humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu runsaat 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä lähes sata henkeä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki