Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » San Diegosta ponnistava The Paladins pistää bileet pystyyn 30. tammikuuta Tampere-talossa

Tampere-talo Oy

Julkaistu: 23.01.2015 klo 15:43
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Lämpötila nousee kattoon Tampere-talossa perjantaina 30.1., kun The Paladins esiintyy Sorsapuistosalissa lämmittelijöinään Swing Team ja Mr Breathless. Luvassa on rehellistä rock ’n’ rollia, tanssia ja asialleen omistautuneita ihmisiä.

The Paladins on yksi roots-musiikin suurimmista bändeistä. Sen muusikot nauttivat alan musiikkifanien piireissä legendaarista suosiota. Erityisesti nokkamies Dave Gonzalesin kitaransoittoa pidetään uraauurtavana. Miehen oma tunnistettava tyyli onkin saanut monet pitämään häntä jopa maailman parhaana kitaristina genressään.

Bändiin taival alkoi 80-luvun alkupuolella, minkä jälkeen mittariin on ehtinyt kertyä maileja kiitettävästi. Yhtye on käynyt aiemmin Suomessa kolmesti, mutta viime kerrasta on aikaa jo yli kymmenen vuotta. Bändi oli joitakin vuosia tauolla, mutta nyt miehet ovat palanneet sooloprojekteistaan rakastamansa bändin pariin faniensa iloksi.

The Paladins on nimenoman jotain sellaista, mikä pitää kokea livenä, sillä yhtyeen esitystä ei voi sellaisenaan vangita levyille. Aiemmilla Suomen keikoilla käyneistä monet ovat todenneet sen olleen paras livekokemus koskaan. The Paladinsin musiikkia voisi kuvailla termeillä kuten West Coast Jump Blues, Memphis Rockabilly, mutta ennen kaikkea se on sieluun käyvää bluesia ja rokkia. Yhtyeen musiikki puhuttelee ihmisiä yli genrerajojen ja tulossa onkin hikinen ilta tanssilattialla.

Illan lämmittelyn aloittaa klo 20.30 tamperelainen rock- ja swing-tansseihin erikoistunut tanssiryhmä Swing Team. Tämän jälkeen legendaarinen rock'n'roll-pianisti-laulaja Mr Breathless (Marko Julkunen) auraa tietä illan päätähdelle. The Paladins räjäyttää potin noin kello 22.

Tapahtuma on ikärajaton, joten myös perheet ovat tervetulleita. Tilassa on erillinen anniskelualue sekä myös levymyyntiä.

Pe 30.1. klo 20 Sorsapuistosali
The Paladins
Lämmittelijöinä Swing Team ja Mr Breathless
Liput alk. 29 €, opiskelijat 24 €
Tampere-talo ja Rock It Production Ky

Lisätietoja

Tuottaja Mari Niskanen, Tampere-talo, puh. 050 388 7154, mari.niskanen@tampere-talo.fi

Pressikuvat

www.tampere-talo.fi/paladins

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki