Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Säätiedote: Ilmakitaransoiton MM-kisojen vinkit sateiseen iltaan

Ilmakitaransoiton MM-kisat

Säätiedote: Ilmakitaransoiton MM-kisojen vinkit sateiseen iltaan

Julkaistu: 28.08.2015 klo 12:47
Julkaisija: Ilmakitaransoiton MM-kisat

Ilmakitaransoiton MM-kisojen 20-vuotisjuhla näyttäisi huipentuvan kosteahkoissa tunnelmissa, mutta eipä hätiä - oikeanlaisella varustuksella siitä selviää.

Koska sateenvarjojen tuominen alueelle on ehdottomasti kielletty turvallisuussyistä, kisojen virallinen trendikomitea listaa tämän vuoden finaalin hittiasusteet:

- Kumpparit
- Sadetakki
- Sadeviitta
- Kokovartalokumipuku
- Kerroksia, kerroksia

Ainoa varma keino pitää vaatteet kokonaan kuivina on jättää ne lähtiessä kotiin.

Satoi tai paistoi, tapahtuma viihdyttää, kiihdyttää ja naurattaa varmasti vielä joulunakin. Ilmakitaransoiton MM-kisojen 20. finaali järjestetään tänään Rotuaarin aukiolla klo 19.30 alkaen. Finaalissa on mukana 17 ilmakitaristia kaikkialta maailmasta. Paikallista ilmakitarataituruutta edustaa Eero ”Oulun oma poika” Ojala, joka selviytyi jatkoon eilisestä Mustien hevosten karsinnasta. Kilpailijoiden lisäksi lavalla nähdään mm. ranskalainen ilmabändi Airnadette, entisiä MM-voittajia, sirkusryhmä Race Horse Company sekä yllätysnumeroita.

Lisätiedot osoitteesta www.ilmakitara.fi. Livestreamia voi seurata osoitteessa www.kaleva.fi/ilmakitara.

Ilmakitaransoiton MM- kisojen tarkoitus on edistää maailmanrauhaa. Ilmakitaransoiton ideologian mukaan sodat loppuvat, ilmastonmuutos pysähtyy ja kaikki pahat asiat katoavat, jos kaikki maailman ihmiset soittavat ilmakitaraa. Tämän vuoksi kilpailun päätteeksi kaikki maailman ihmiset kutsutaan soittamaan ilmakitaraa yhtä aikaa, maailman pelastamiseksi.

Oulu - Pohjoisen Skandinavian pääkaupunki

www.oulu.com