Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Ritva Oksanen vierailee Tampereella: Näyttelijätär nähdään TTT:ssä viikonvaihteessa

Tampereen Työväen Teatteri

Julkaistu: 10.11.2015 klo 12:00
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

MEDIATIEDOTE 10.11.2015 vapaa julkaistavaksi

Ritva Oksanen vierailee Tampereella 50-vuotistaiteilijajuhlanäytelmällään Näyttelijätär. Esitykset ovat Tampereen Työväen Teatterissa pe 13.11. klo 19 ja la 14.11. klo 13. Kriitikoiden kiittämää näytelmää on esitetty loppuunmyydyille saleille eri puolilla Suomea. Nyt TTT:n esityksiin on vapautunut muutamia peruutuspaikkoja.

Aloitteleva näyttelijä maaseututeatterissa. Neljän pienen tytön äiti Radioteatterissa. Vierailija kuukausipalkkaisten puristuksessa. Floorshown tähti Adlonissa. Kesäteatterin vetonaula. Murhanhimoinen ex-vaimo. Vanheneva filmitähti. Yksinäinen oopperalaulaja. Juopotteleva näyttelijätär. Tiukka bisnesnainen. Katkeroitunut eteläpohjalainen. Ylpeä hämäläinen. Elämään pettyvä karjalainen. Kaikki nämä ja monet muut roolit mahtuvat Ritva Oksasen elämään.

Näyttelijätär päästää taiteilijajuhlanäytelmässään katsojan kurkistamaan näyttelijäntyön ytimeen. Hän kaivautuu muistiinsa ja nostaa sieltä roolitöitä 50 vuoden ajalta. Löytyvätkö vuorosanat vai tarvitaanko kuiskaajaa? Mitä muuta nousee päivänvaloon?

Näytelmän on käsikirjoittanut Outi Popp ja ohjannut Arja Pessa. Ritva Oksasta säestää Pedro Hietanen.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt
tiedottaja Sari Andersson, 050 5969 069, sari.andersson@ttt-teatteri.fi