Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Postimerkin päivää juhlitaan vaakunapostimerkeillä

Posti Group

Postimerkin päivää juhlitaan vaakunapostimerkeillä

Julkaistu: 28.09.2016 klo 15:17
Julkaisija: Posti Group

Omakuvapostimerkeissä 72 erilaista kuntavaakunaa

Vuosittaista Postimerkin päivää vietetään perjantaina 7.10.2016. Juhlapäivän kunniaksi myyntiin tulee ainutlaatuisia kuntavaakuna-aiheisia postimerkkejä, joihin voi saada myös paikkakunnan oman erikoisleiman. Postimerkkejä voi ostaa Postin verkkokaupasta ja Postin myymälöistä sekä hyvin varustetuista myyntipisteistä ja jälleenmyyjiltä.

Aikaisempina vuosina Postimerkin päivän Omakuvapostimerkkien kuva-aiheet ovat vaihdelleet paikkakunnasta toiseen. Vaakuna-aiheisia merkkejä kokeiltiin kuudessa kaupungissa (Jyväskylä, Kouvola, Lohja, Naantali, Oulu ja Vaasa) keväällä 2016 ja suuren mielenkiinnon vuoksi 72 eri kunnan vaakunapostimerkit päätettiin ottaa valtakunnalliseen levitykseen postimerkkien juhlapäivänä.

Vaakunamerkit ovat 1. luokan Omakuvapostimerkkejä ja niitä myydään 1,50 euron hintaan. Postin verkkokaupassa merkkejä myydään arkeittain. Minimitilaus on 1 arkki, jossa on 10 postimerkkiä.

Erikoisleimassa vaakunakilpi

Postimerkin päivällä on myös graafikko Jukka Talarin suunnittelema oma erikoisleima. Leiman kuva-aiheessa on tyhjä vaakunakilpi, jonka takaa esiin työntyvä postimerkin ääriviiva muodostaa kilvelle kruunun.

Kuntakohtaisen erikoisleiman saa 7.10. kaikista mukana olevista posteista (PDF). Myymälöiden katuosoitteet voi tarkistaa Postin sivultawww.posti.fi/postit.

Kuvat kaikista postimerkeistä

Postimerkin päivää viettävät Postin myymälät (PDF)

Tietoa vaakunoista (kunnat.net)

yhteyspäällikkö Pirjo Johansson, Posti Oy, puh. 020 451 5315, pirjo.johansson@posti.com

Design Manager Petri Pohjolainen, Posti Oy, puh. 020 451 5572, petri.pohjolainen@posti.com

Tutustu Postin verkkokaupassa kaikkiin myynnissä oleviin postimerkkeihin:
www.posti.fi/ostoksille.

Tiedote Postin verkkosivuilla

Frimärkets dag firas med heraldiska frimärken

Posti to release 72 different coat of arms stamps on October 7

Postimerkin päivää juhlitaan vaakunapostimerkeillä

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta yhdeksässä maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 1 650 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 22 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.