Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Pianoduona soittavat kaksoset solistina

Oulu Sinfonia

Pianoduona soittavat kaksoset solistina

Julkaistu: 12.01.2015 klo 13:42
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Oulu Sinfonian vuoden ensimmäisessä sinfoniakonsertissa solistinumerona on Francis Poulencin konsertto kahdelle pianolle. Solisteina soittavat Turkissa syntyneet ja nuoruutensa siellä asuneet mutta itävaltalaistuneet kaksoset Ferhan ja Ferzan Önder. He ovat jo nuorina aloittaneet soittamaan yhdessä ja ovatkin voittaneet useita kansainvälisiä palkintoja pianoduona. He esiintyvät säännöllisesti mm. Staatskapelle Dresdenin ja Mozarteum Orchestran kanssa ja kiertävät konsertoimassa eri puolilla maailmaa. Nyt esitettävä Poulencin konsertto on helposti lähestyttävää musiikkia ja siinä on kuultavissa vaikutteita Mozartilta. Oulu Sinfonian ohjelmassa se on ollut edellisen kerran vuonna 1986.

Konsertin kapellimestarina on aiemminkin Oulussa vieraillut Leo McFall. Orkesterinumerona hän johtaa Sergei Rahmaninovin romanttisuutta pursuavan toisen sinfonian. Konsertti on Madetojan salissa torstaina 15.1. klo 19.

Olavi Sariola

olavi.sariola@ouka.fi