Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Paulo Coelhon Valon Soturin käsikirjan uudessa painoksessa Jenni Haukion esipuhe

Bazar Kustannus Oy

Julkaistu: 02.10.2015 klo 09:13
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Uusi kansi valittiin lukijaäänestyksellä

Paulo Coelhon klassikkoteos Valon Soturin käsikirja julkaistiin ensimmäisen kerran suomeksi vuonna 2003. Nyt kirjasta julkaistaan kovakantinen painos uudella kannella. Kirjassa on myös uusi esipuhe, jonka on kirjoittanut Jenni Haukio. Alkusanoissaan Haukio kuuluttaa inhimillisyyden perään näinä levottomina ja epätasa-arvoisina aikoina ja muistuttaa myös Coelhon merkittävästä historian- ja uskonnontuntemuksesta. Haukio toivoo Valon Soturin käsikirjan olevan lukijoille yhtä inspiroiva teos kuin se on hänelle ollut.

Valon Soturin käsikirja kutsuu jokaisen etsimään unelmaansa, syleilemään elämän epävarmuutta ja toteuttamaan oman ainutlaatuisen kohtalonsa. Lyhyet inspiroivat kappaleet ovat ohjeita jokaiselle, joka arvostaa elämän ihmettä ja hyväksyy epäonnistumiset.

Nyt julkaistava uusi painos sai esipuheen lisäksi uuden, kauniin kansiasun. Bazar Kustannus järjesti keväällä 2015 lukijaäänestyksen, jonka avulla uusi kansi valittiin. Kilpailussa oli mukana kolme kantta, jotka kaikki oli suunnitellut kuvittaja ja graafinen suunnittelija Satu Kontinen. Voittajakansi on nimeltään ”soturi”, ja se sai yli 55 % kaikista annetuista äänistä.

Brasiliassa syntynyt Paulo Coelho on yksi maailman luetuimpia kirjailijoita. Hänen kirjojaan on käännetty 80 kielelle, ja niitä on myyty yli 190 miljoonaa kappaletta yli 170 maassa. Coelhon teosten ajatukset, filosofia ja aiheet inspiroivat miljoonia lukijoita, jotka etsivät omaa tietään ja uusia tapoja ymmärtää maailmaa.

”Elämme maailmassa, jossa tarve ihmisten väliselle yhteisymmärrykselle sekä erilaisten kulttuurien ja elämänkatsomusten väliselle dialogille on suurempi kuin kenties koskaan aiemmin. Sotiin ja konflikteihin sekä vaurauden ja hyvinvoinnin epätasa-arvoiseen jakautumiseen liittyvän kuohunnan keskiössä on lopulta vain kaksi osapuolta, ihminen – minä sekä toinen ihminen – sinä.”

Jenni Haukio Paulo Coelhon Valon Soturin käsikirjan esipuheessa

Paulo Coelho
Valon Soturin käsikirja
Alkuperäisteos: Manual do guerreiro da luz
Käännös: Sanna Pernu
Sidottu / 154 sivua
Ilmestymispäivä: 2.10.2015

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon