Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Pamfletti ravistelee taidemaailmaa

Pamfletti ravistelee taidemaailmaa

Julkaistu: 19.02.2014 klo 10:52
Julkaisija: Into Kustannus

Mononen, Sini (toim.): Alaston totuus taiteesta – Kirjoituksia taidemaailmasta uudella vuosituhannella julkistetaan tiistaina 25.2. klo 15.00 Gaudeamus Kirja & Kahvissa, Kaisa-talossa (Vuorikatu 7, Helsinki).

Minkälaisessa murroksessa taidemaailma kamppailee? Millaista taidetta haluamme? Kuka siitä saa päättää? Nykyisin taide taistelee vapaudestaan ja olemassaolostaan median, markkinoiden ja avustusten puristuksissa. Pamfletti nostaa pintaan kiperimmät kysymykset taidemaailman kuohunnasta. Se on 10-vuotiaan kulttuurilehti Mustekalan juhlajulkaisu.

Pamfletin kirjoittajat ovat toimineet monissa taidekentän lonkeroissa: tutkijoina, kuraattoreina, opettajina ja kriitikkoina. Tekstejä kommentoivat taidemaailman toimijat taiteilijoista virkamiehiin.

Kirjoittajat: Sini Mononen (Mustekala-lehden päätoimittaja), Irmeli Hautamäki (Mustekala-lehden perustaja ja taiteentutkija), Martta Heikkilä (taiteentutkija), Saara Hacklin (taiteentutkija), Pirkko Holmberg (esteetikko), Laura Kokkonen (taidehistorioitsija) ja Anni Venäläinen (kuraattori).

Pamfletin ovat kuvittaneet vuoden 2014 nuoret taiteilijat Maria Teeri ja Janne Nabb.

Kirjan tiedot:
ISBN: 978-952-264-268-4
Kategoria: Into-pamfletti
Sivumäärä: 164
Sidosasu: nid.
Painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/alastontotuus_kansi.jpg

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@kurvinkirja.fi

Lisätiedot: juho.paavola@intokustannus.fi, 050-3308893

Into on ketterä ja ärhäkkä kustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.into-ebooks.com | www.facebook.com/intokustannus