Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Palkittu superbändi Elektro GT vappuaattona TTT-Klubilla

Tampereen Työväen Teatteri

Palkittu superbändi Elektro GT vappuaattona TTT-Klubilla

Julkaistu: 25.04.2016 klo 09:40
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

TTT-Klubin kevään jazzkauden päättää Elektro GT vappuaattona 30.4. klo 22 alkavalla esityksellään. Fuusiojazzia, progressiivista rockia ja elektronista musiikkia taiturimaisesti yhdistelevä kokoonpano esiintyy Tampereella vasta toisen kerran. Edellinen vierailu suuntautui Tampere Jazz Happeningiin vuonna 2014.

Mikko Hassisen sävellyksistä koostuva Elektro GT:n debyyttilevy sai viime vuonna Suomen suurimman musiikkipalkinnon, Teosto-palkinnon . Raati perusteli: ”Monipuolinen teos on täynnä rikkaita musiikillisia ideoita, joita virtuoosimaiset soittajat pääsevät toteuttamaan. Röyhkeä, anteeksipyytelemätön ja kuulijansa vangitseva kokonaisuus”.

Yhtyeen muusikot tulevat erilaisista taustoista: säveltäjä ja rumpali Mikko Hassinen on taiteillut pitkään jazzin, taidemusiikin sekä elektronisen musiikin kentillä, trumpetisti Kalevi Louhivuori keskittynyt ennen muuta jazziin ja souliin, pianisti Aki Rissasen juuret ovat syvällä klassisessa koulutuksessa, kitaristi Varre Vartiainen tulee rockin ja jazzin välimaastosta ja basisti Lauri Porra on tunnettu yhteyksistään heviyhtyeisiin sekä elokuvamusiikkiin.

Liput konserttiin maksavat 15 € (opiskelijat 12 €) ja ovet TTT-Klubille avataan klo 21. Vappuaattona TTT-Klubilla ei ole muita esityksiä.

Lue lisää Elektro GT:n vierailusta:

Lisätiedot:
tiedottaja, ohjelmatuottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki