Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Pakko tehdä -taideseminaari ja keskustelutilaisuus 27.7.2013

Kansanvalistusseura

Pakko tehdä -taideseminaari ja keskustelutilaisuus 27.7.2013

Julkaistu: 17.07.2013 klo 11:00
Julkaisija: Kansanvalistusseura

Seminaari liittyy Pakko tehdä - taidenäyttelyyn, johon on koottu teoksia ITE- taiteilijoilta, taidemaalareilta, kuvataiteilijoilta sekä kulttuurin moniottelijoilta raja-aidoista ja statuksista riippumatta. Seminaarissa pohditaan tekemisen lähtökohtia ja merkityksiä. Lisäksi keskustellaan siitä miten kuvataiteeseen kuuluva huumori sekä omaehtoinen ajattelu lisäävät hyvinvointia. Onko koulutuksella väliä? Miten työskentelyyn vaikuttaa tekemisen ja sanomisen pakko? Seminaarissa pohditaan myös vallan, yhteiskunnan ja kulttuurin välisiä suhteita. Seminaari alkaa klo 13.00 ja päättyy klo 17.00.

Pakko tehdä -taidenäyttely Oriveden Opistolla 27.7. - 1.9.2013. Avajaiset 26.7. klo 18.00 - 20.00.
Kuraattorina Erkki Pirtola. Taitelijoina Taiteilijoina Alpo Koivumäki, Väinö Oja, Kirsti Mäki, Aaron Hiltunen, Seppo Suomensyrjä, Vesa Väänänen, Tyko Elo, Niina Mantsinen, Marko Kaiponen, Hanna Nauska, Tixa, Thyra Juka, Ilkka-Juhani Takalo-Eskola, Tarmo Paunu, Olli Marttila, Kaarina Staudinger-Loppukaarre, Ullakaisa Kaarlela, Juha Pesonen ja Jouni Kesti.
Lisätiedot sampsa.virkajärvi@kvs.fi

KANSANVALISTUSSEURA – Tilaa sivistykselle. Rakennamme oppivan elämäntavan yhteiskuntaa. Julkaisemme, koulutamme ja vaikutamme, Suomessa ja maailmalla.