Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Oulunsalo Soi päättyi koko perheen konserttiin

Oulunsalo Soi - Oulun seudun musiikkijuhlat

Oulunsalo Soi päättyi koko perheen konserttiin

Julkaistu: 06.08.2013 klo 19:00
Julkaisija: Oulunsalo Soi - Oulun seudun musiikkijuhlat

Lähes viikon kestänyt Oulunsalo Soi – Oulun seudun XVI musiikkijuhlat päättyi tiistai-iltana koko perheen konserttiin. Festivaalilla vieraili mm. Lontoon sinfoniaorkesterin konserttimestari Gordan Nikolic, kontratenori Maarten Engeltjes ja ranskalainen pianisti Raphaël Drouin.

Bachin iltapäiväkerho -konsertti möi loppuun Hailuodossa 3.8. lauantaina. Hailuodon konsertit keräsivät muutenkin hyvin yleisöä. Tähtitanssija Minna Tervamäen, kitaristi Ismo Eskelisen ja festivaalin taiteellisen johtajan, mezzosopraano Virpi Räisäsen koreografian syntyprosessia avaava Luovuuden ruumiinavaus -konsertti kiinnosti yleisöä Limingan Vilho Lampi -museolla.

Festivaalin ensimmäinen taiteellinen johtaja Izumi Tateno konsertoi päätöspäivänä Oulunsalo-talon juhlasalissa. Arkkitehti Ilpo Väisäsen Tatenolle suunnittelema reliefi julkistettiin Oulunsalo-talolla ennen konsertin alkua.

Yleisöpalaute oli kiittävää ja tunnelma konserteissa erittäin lämminhenkinen. Oulunsalo Soita vietetään ensi vuonna heti elokuun alussa. Festivaalin taiteellisena johtajana jatkaa kiiminkiläislähtöinen Virpi Räisänen.

Vuoden kuvataiteilija Mari Hokkasen valokuvanäyttely on esillä Oulunsalon kirjastolla elokuun loppuun saakka.

Oulunsalo Soi - Oulun seudun musiikkijuhlien järjestelyistä vastaa Oulunsalon Kulttuuri-instituutti ja festivaalin kannatusyhdistyksenä toimiva OuMuska ry. Oulunsalo Soi on Finland Festivalsin jäsen ja osa Oulun juhlaviikot -tapahtumaverkostoa.

Lisätiedot:  Jenny Kilponen, 044 333 5581, jenny@oulunsalosoi.fi