Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Oulun Musiikkivideofestivaalien tuottajaksi Juhani Oivo

Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Oulun Musiikkivideofestivaalien tuottajaksi Juhani Oivo

Julkaistu: 20.05.2015 klo 15:04
Julkaisija: Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Oulun Musiikkivideofestivaalit ry:n vastaavaksi tuottajaksi on nimitetty oululainen pitkän linjan tapahtumajärjestäjä ja DJ Juhani Oivo. Musiikki- ja mediakulttuuriin opinnoissaan erikoistunut Oivo aloittaa työssä välittömästi. Yhdistyksen nimeä kantavan festivaalin lisäksi tuottajan tehtäviin kuuluu vastata ympärivuotisesti Doc Lounge – elokuvaklubien järjestelyistä, sekä yhdistyksen hallinnoimasta kotimaisesta musiikkivideoarkistosta.

Oivo on kotimaisen klubikentän veteraani, joka on järjestänyt yli 500 tapahtumaa Oulussa viimeisen vuosikymmenen aikana, sekä soittanut yhtä kauan levyjä ympäri Suomea. Klubirintamalla Oivo on edistänyt DJ-kulttuuria, sekä järjestänyt laajalti livekeikkoja etenkin elektronisen musiikin ja räpin saralla. Oulun Musiikkivideofestivaaleilla Oivo on käynyt nuoresta saakka. Hän on myös järjestänyt festivaalille jatkoklubeja sekä kuratoinut kotimaisista räp-musiikkivideoista koostuvan näytöksen.

“Oulun Musiikkivideofestivaalit on ollut minulle nuoresta pitäen erittäin tärkeä tapahtuma, joka osaltaan inspiroi minua aloittamaan urani DJ:nä ja tapahtumajärjestäjänä. Toivon, että festivaalit antavat jatkossakin nuorille tekijöille elämyksiä, sekä innostusta toteuttaa ja ilmaista itseään.” Oivo avaa tunnesidettään festivaaleihin.

”Minulla on palava halu kehittää paikallista kulttuurikenttää. Olenkin innoissani, kun pääsen aloittamaan työt näin mielenkiintoisen ja arvostetun tapahtuman parissa. Haluan omalta osaltani vaalia festivaalin rikasta historiaa, sekä kehittää tapahtumaa eläväisenä osana kaupungin kulttuuritarjontaa.”

Oulun Musiikkivideofestivaaleja vietetään seuraavan kerran 26.-30. elokuuta osana Oulun juhlaviikkoja.

Juhani Oivo
vastaava tuottaja