Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Oulun juhlaviikot hakee ohjelmistoa

Oulun juhlaviikot hakee ohjelmistoa

Julkaistu: 13.01.2014 klo 17:14
Julkaisija: Oulun juhlaviikot

Elokuinen kaupunkifestivaali hakee jälleen tuotantoja ja teoksia Oulun juhlaviikot esittää -tapahtumasarjaan. Pohjoispohjanmaalaisille taideorganisaatioille, taiteilijoille sekä alan harrastajille suunnattu haku päättyy 14. helmikuuta.

”Oulun juhlaviikot esittää” toteutetaan nyt kolmatta kertaa. Tapahtumasarjassa on aiemmin nähty mm. oululaismuusikoiden säveltämä rock-ooppera, ympäristötaidetta bussipysäkeillä, ohjelmallinen perhepiknik sekä poikkitaiteellinen teos hoivakodeissa. Tapahtumasarja toteutetaan tänä vuonna Suomen Kulttuurirahaston Pohjois-Pohjanmaan rahaston tuella.

Ohjelmiston valinnassa tullaan painottamaan mm. taiteellisesti korkeaa tasoa, vetovoimaisuutta, ajankohtaisuutta tai pohjoisuutta, kaikkea yhdessä tai erikseen. Haussa huomioidaan kaikki taiteenalat. Tuotanto toteutetaan Oulun seudulla 31.7. - 31.8.2014. Teoksen tuotantovastuu on työryhmällä, Oulun juhlaviikkojen osuus tuotannon resursseissa on taloudellista ja yhteismarkkinointia. Tuotantovastuun ja resurssien jako tullaan sopimaan produktiokohtaisesti.

Oulun juhlaviikot valitsee ehdotuksista ohjelmistoonsa 2-4 teosta helmikuun aikana. Aiempina vuosina hakemuksia on vastaanotettu parisenkymmentä. Valituille ilmoitetaan henkilökohtaisesti 14.3.2014 mennessä. Hakulomake sekä lisätiedot löytyvät sivustolta www.oulunjuhlaviikot.fi.

_________

Tuottaja Jenny Kilponen, p. 044 333 5581, jenny@oulunjuhlaviikot.fi

Festivaalikoordinaattori Katri Dahlström, puh. 0400 492649, katri@oulunjuhlaviikot.fi.

www.oulunjuhlaviikot.fi