Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Oudot katoamistapaukset piinaavat Rönnbackan dekkarissa

Bazar Kustannus Oy

Oudot katoamistapaukset piinaavat Rönnbackan dekkarissa

Julkaistu: 24.09.2015 klo 11:25
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Christian Rönnbackan Kylmä syli -uutuusdekkarissa porvoolainen komisario Antti Hautalehto ja hänen tiiminsä sukeltavat hyytäviin vesiin selvittäessään nuorten miesten outoja katoamistapauksia. Teos on Antti Hautalehto -sarjan neljäs osa.

Öinen Porvoo pikkujouluaikaan. Parikymppinen mies hoipertelee hilpeänä juhlista kotiinpäin. Aamulla tyttöystävä ilmoittaa hänet kadonneeksi. Jäljet loppuvat Porvoonjoen rantaan, ja tapaus kirjataan komisario Antti Hautalehdon poliisiasemalla tavanomaiseksi katoamiseksi.

Muutama yö myöhemmin joesta löytyy hukkumaisillaan oleva toinen mies. Komisario Hautalehto alkaa epäillä, ettei nuorten miesten katoamisessa ole kyse tyypillisistä hukkumiskuolemista, vaan taustalla on jotain muuta. Seurattavia jälkiä on hyvin vähän, sillä virta vie omansa. Eräällä tapauksista on silminnäkijä, mutta ehtiikö tämä ajoissa poliisin puheille?

Evijärveltä kotoisin oleva Christian Rönnbacka (s. 1969) työskentelee nykyään vakuutusetsivänä. Aiemmin hän ehti olla lähes kymmenen vuotta poliisina, muun muassa Keskusrikospoliisissa. Hänen dekkarinsa ovat tulleet tunnetuksi omaleimaisesta huumorista ja poliisintyön asiantuntemuksesta. Vapaa-ajallaan Rönnbacka harrastaa metsästystä ja paljasjalkajuoksua.

Suoraselkäisestä pohjalaispoliisista Antti Hautalehdosta kertovan dekkarisarjan aloitti Operaatio Troijalainen (2012), ja sen jälkeen sarjassa ovat ilmestyneet Julma (2013) ja Rakennus 31 (2014). Sarjan kirjoja on myyty yhteensä jo yli 60 000 kappaletta.

Kylmä syli -kirjan julkistamistilaisuus järjestetään tänään klo 14 alkaen Elisa Studiolla (Lasipalatsi, Mannerheimintie 22–24, Helsinki).

Christian Rönnbacka
Kylmä syli
Sidottu / 317 sivua
Ilmestymispäivä: 24.9.2015

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet:
Bazar Kustannus Oy, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Katariina Vuori, katariina@bazarkustannus.fi, 040 5489810

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon