Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » OONA SAI TÖITÄ – Apu-lehti jälleen mukana työllistämistalkoissa!

A-lehdet Oy

OONA SAI TÖITÄ – Apu-lehti jälleen mukana työllistämistalkoissa!

Julkaistu: 24.01.2013 klo 13:18
Julkaisija: A-lehdet Oy

Apu-lehti käynnisti vuoden alussa nuorten työllistämiskampanjan "Anna apu nuorelle työttömälle". Kampanjassa Apu-lehden kanssa ovat Valtakunnallinen työpajayhdistys ja Suomen Perheyritysten liitto.

Heti ensimmäinen artikkeli Avussa tuotti tulosta. Työpaikkaa etsivä leipuri-kondiittori Oona Nieminen, 19, oli liittänyt Apu-lehden artikkelin työhakemukseensa ja pian tulikin kutsu työhaastatteluun. Oona on nyt palkattu HYY:n UniCafe-opiskelijaravintolaan. ”Olen koeajalla toukokuun loppuun. On mahdollista jatkaa, jos hoidan työt hyvin”, kertoo Oona.

Elämänmakuisia tarinoita työllistymisestä

Juhlavuoden 2013 aikana nuorten työllisyys näkyy Apu-lehden toiminnassa monella tavalla. Lehti kannustaa muita yrityksiä mukaan nuorten työllistymistalkoisiin sekä kirjoittaa yhteistyökumppaneiden, yritysten ja nuorten kanssa yhteistyössä saavutetuista onnistumisista. ”Lähdemme juhlavuoteen positiivisella asenteella. Yhteistyöllä voimme vaikuttaa nuorten työllistymiseen - yksikin vuoden aikana työpaikan saanut nuori on merkittävä saavutus. Uskomme, että tämän maan nuorissa on valtava määrä potentiaalia”, Avun päätoimittaja Marja Aarnipuro kiteyttää.

Tule mukaan talkoisiin!

Jos yritykselläsi on mahdollisuus työllistää työpajanuori, ota yhteyttä Työpajayhdistykseen joko sähköpostitse tyopajanuorilletyota@tpy.fi tai puhelimitse 050 337 1009. Yhdistyksen henkilökunta palvelee tässä numerossa virka-aikana. Lisätietoa myös osoitteessa www.tpy.fi

Lisätietoja: Apu-lehden päätoimittaja Marja Aarnipuro, p. 050 414 4565, marja.aarnipuro@a-lehdet.fi

Valtakunnallisen työpajayhdistyksen toiminnanjohtaja Mari Ahonen-Walker, p. 010 279 2724, mari.ahonen-walker@tpy.fi

Yrjö ja Aune Lyytikäinen perustivat Apu-lehden lamavuonna 1933 työttömien auttamiseksi. Irtonumero maksoi kaksi markkaa, mistä työtön myyjä sai itselleen 1,25 markkaa perheensä elättämiseen. Lehden perustamisesta tulee tänä vuonna 80 vuotta. Apu haluaa juhlavuotenaan kunnioittaa lehden alkuperää kiinnittämällä huomiota nuorten työllistymiseen. Apu-lehti kuuluu A-lehdet Oy:n julkaisuihin.