Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Onko vanhempiesi näkö heikentynyt? Tarkista oikeus Celia-kirjaston asiakkuuteen

Celia

Onko vanhempiesi näkö heikentynyt? Tarkista oikeus Celia-kirjaston asiakkuuteen

Julkaistu: 09.11.2011 klo 10:07
Julkaisija: Celia

Onko sinulla omaisia tai tuttavia, joiden näkö on esimerkiksi iän myötä heikentynyt niin paljon, ettei tavallisen kirjan lukeminen enää luonnistu? Tällaiset henkilöt ovat oikeutettuja Celia-kirjaston asiakkuuteen, jolloin he voivat lainata kirjallisuutta äänikirjoina täysin maksutta.

Celia-kirjasto tuottaa ja lainaa äänikirjoja henkilöille, joille tavallisen painetun kirjan lukeminen on vaikeaa tai mahdotonta vamman tai sairauden, esimerkiksi heikentyneen näön tai lihaskunnon, vuoksi. Asiakkuutta varten tarvitaan terveydenhuoltoalan ammattilaisen, kuten lähi- tai sairaanhoitajan, lääkärin tai fysioterapeutin, antama lausunto lukemisen vaikeudesta.

Celia-kirjaston asiakkaaksi voi liittyä verkkolomakkeella, joka täytetään ja lähetetään suoraan internetissä. Asiakkaaksi liittymistä varten on kaksi hieman erilaista verkkolomaketta: toinen terveydenhuoltoalan ammattilaisille ja toinen yksityishenkilöille.

Lue lisää asiakkaaksi liittymisestä Celian verkkosivuilta: www.celia.fi/asiakkaaksi

Tutustu Celiaan Apuvälinemessuilla

Celian äänikirjoihin voi tutustua Apuväline, hyvinvointi & koti -messuilla Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa messuosastolla 616 10.–12.11.2011.

Palvelupäällikkö Minna von Zansen esittelee Celian palveluita Ikäännymme yhdessä -seminaarissa Tähtien Salissa lauantaina 12.11. klo 10.30–11.00.

Johanna Kainulainen
tiedottaja
Celia-kirjasto
johanna.kainulainen@celia.fi
040 186 9129

Celia on valtion ylläpitämä erikoiskirjasto, joka tuottaa ja välittää kirjallisuutta saavutettavassa muodossa kaikille, jotka eivät sairauden tai vamman vuoksi voi lukea tavallisia painettuja kirjoja – esimerkiksi näkövammaisille, luki- ja oppimisvaikeuksisille, kehitysvammaisille ja lihastautia sairastaville henkilöille. Celia tarjoaa asiakkailleen maksutta lainaksi kauno- ja tietokirjallisuutta mm. ääni-, piste- ja elektronisina kirjoina. Vuosittain Celia tuottaa saavutettavaan muotoon n. 30 % kaikesta Suomessa julkaistusta kauno- ja tietokirjallisuudesta. Kauno- ja tietokirjallisuuden lisäksi Celia valmistaa ja myy tai lainaa oppikirjat saavutettavassa muodossa eri koulutusasteille.