Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Nykykiinan bestsellerkirjailija Han Hanin teos Kolme porttia ilmestynyt suomeksi

Basam Books

Julkaistu: 05.11.2014 klo 10:57
Julkaisija: Basam Books

Kolme porttia on kiinalaisen Han Hanin kohuttu esikoisteos, josta tuli ilmestyttyään vuonna 2000 Kiinan myydyin teos yli 20 vuoteen. Kolme porttia kiteyttää yhden lapsen politiikan ja kovien odotusten alla varttuneiden kiinalaissukupolvien tuntemukset satiiriseksi romaaniksi. Romaanista tulikin Kiinassa erityisesti nuorison suosikki.

Teoksen päähenkilö on tylsistynyt Lin Yuxiang, joka yrittää löytää nuoruudestaan jotakin kiinnostavaa. Samalla teoksen kolme porttia, eli vanhempien, koulun ja yhteiskunnan odotukset rutistavat hänestä kaiken irti. Vain hiljalleen heräävä kiinnostus vastakkaista sukupuolta kohtaan tuntuu oikeasti kiinnostavan.

Han Han (s.1982) on kiinalainen superjulkkis, rallikuski, bestsellerkirjailija, laulaja, ja suosittu bloggaaja. Time-lehti nosti Han Hanin vuonna 2010 maailman vaikutusvaltaisimpien ihmisten listalle. Han Han on kotimaassaan erittäin kiistelty hahmo, sillä hän muun muassa jätti koulunsa kesken - kirjoitettuaan ensin tämän romaanin lukion oppituntien aikana.

Arvostelukappaleet: anna.ulvinen@basambooks.fi

21-vuotias Basam Books on unohdettuihin klassikoihin, vähän käännettyihin kielialueisiin ja hyvinvointiin keskittyvä kustantamo. Basam Booksin valikoima on laaja: kustannamme kirjoja maailmankirjallisuuden huipuista uuteen fantasiaan, joogasta mindfulnessiin, lastenkirjoista matkakirjallisuuteen ja filosofiasta runouteen.