Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » NUORTEN TAPAHTUMA V15 JA SKEBA–NUORTEN BÄNDISKABA 2015

Suomen Lions-liitto ry

NUORTEN TAPAHTUMA V15 JA SKEBA–NUORTEN BÄNDISKABA 2015

Julkaistu: 02.06.2015 klo 11:59
Julkaisija: Suomen Lions-liitto ry

Suomen Lions-liitto ry:n 62. vuosikokous pidetään Vuokatissa 12.-14.6.2015.

Lauantaina 13.6.2015 kokouksen oheistapahtumana järjestetään huipputapahtuma teemalla Nuorten turvallisuus ja syrjäytymisen ehkäiseminen. Teemoina ovat lisäksi ympäristö ja luonto, liikunta, arjen mahdollisuudet sekä kotien ja perheiden hyvinvointi.

Tapahtuman yhteydessä pidetään Nuorten Areena -paneelikeskustelu, jossa keskustellaan mm. nuorten turvallisuudesta ja haasteista tämän päivän nuorten elämässä.

Päivän yksi tärkeä osa on SKEBA-nuorten bändiskaban 2015 finaali.

Tapahtuma on tarkoitettu pääasiassa nuorille, lapsiperheille ja nuorisoryhmille. Tapahtumapaikkoina toimivat Angry Birds Activity Park Vuokatti sekä Vuokatin koulukeskus. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy koko päivän ajan.

Toivotamme edustajanne tervetulleiksi tiedotustilaisuuteen maanantaina 8.6.2015 klo 14.00 Angry Birds Activity Parkin kokoustilaan, osoite Lastaajantie 3, 88610 Vuokatti.

Tapahtuman verkkosivut: http://www.lionsvuosikokous2015.fi/nuorten_tapahtuma_v15/

Tapahtuma facebookissa: https://www.facebook.com/events/378439565676514/

Tilaisuudessa kerromme lisää tapahtumasta ja sen ohjelmasta. Edustajanne ovat tervetulleita myös itse tapahtumapäivänä.

projektipäällikkö Jani Löhönen 044 972 8875, jani.lohonen@lions.fi

www.lionsvuosikokous2015.fi

www.lions.fi

Kuvateksti: Vuoden 2014 Skeba-voittaja Justice teory soitti Porin vuosikokouksen yhteydessä järjestetyssä Nuorten Areenassa. Skeban vuoden 2012 voittaja oli Softengine, joka oli Suomen edustaja Euroviisuissa 2014.

Lions-klubit  palvelevat

Lions-järjestön jäsenet tekevät vapaaehtoistyötä yhtä hyvin lasten ja nuorten terveen elämän ja kehityksen turvaamiseksi kuin ikääntyneiden, perheiden, vammaisten ja muiden apua tarvitsevien tukemiseksi.

Lions-järjestön motto on: Me palvelemme. Palvelu tapahtuu paikallisten Lions-klubien kautta. Jäseniä järjestössä on lähes 1,4 miljoonaa 208 maassa. Suomessa jäseniä on yli 25.000. Naisia heistä on runsaat 4.000 eli 16%.

Lions-klubien tärkein kiinnostuksen kohde on oma lähialue ja asuinympäristö. Palvelun kohteina ovat mm. koulut ja päiväkodit, kunnalliset ja yksityiset vanhainkodit ja palvelutalot, vammaiset ja näkövammaiset ja lasten liikuntaharrastukset.

Paikallisen auttamisen lisäksi klubit osallistuvat myös kansallisiin ja kansainvälisiin hankkeisiin, mm. suurkatastrofikeräyksiin.

Lionsjärjestö ei pyri korvaamaan yhteiskunnan peruspalveluja, vaan vapaaehtoistyöllä annetaan apua kohteisiin, jotka jäävät hoitamatta julkisin varoin. Tämä apu voi olla pienille ryhmille tai yksittäisille ihmisille hyvinkin merkittävää.

Myös lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisyyn on kehitetty useita eri palveluja, joita klubit toteuttavat kotiseuduillaan yhteistyössä eri oppilaitosten kanssa.

Palvelun lisäksi klubit auttavat myös taloudellisesti. Varat kerätään avustuskohteisiin järjestämällä erilaisia tapahtumia ja tempauksia. Keräysten tuotto menee lyhentämättömänä avustuskohteisiin. Vuonna 2007 Financial Timesin tekemän tutkimuksen mukaan Lions Clubs International Federation (LCIF) arvioitiinkin sen vuoksi maailman luotettavimmaksi vapaaehtoisjärjestöksi.

Maarit Kuikka

Pääsihteeri