Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Nuori oululaismies pitää juhlat

Nuori oululaismies pitää juhlat

Julkaistu: 23.07.2014 klo 15:13
Julkaisija: Oulun juhlaviikot

Monitaiteellinen, mielen ja kotiseudun rajoja juhliva Tornado saa ensi-iltansa Oulun juhlaviikoilla lauantaina 2. elokuuta. Tornado on päähenkilönsä yritys koota itseytensä rakennuspalikoista yhdessä yleisön kanssa  vastausta kysymykseen: kenen on oikeasti mielekästä elää nyky-Oulussa?

Tornado on viiden omalakisen oululaislähtöisen taiteilijan, kirjailija Miki Liukkosen, teatteriohjaaja Ossi Koskelaisen, näyttelijä Jaakko Ohtosen, tilataiteilija Konsta Koiviston sekä äänisuunnittelija Ilpo Heikkisen muodostaman kollektiivin intiimi nykyteatteriesitys.

Kirjailija, käsikirjoittaja Miki Liukkosen tavaramerkit - groteskin totuudelliset kielikuvat sekä arveluttavalla tavalla koomiset tilannekuvaukset - tulevat sekoittumaan lakonisiin, jännitteistä oululaisuutta huokuviin kirjallisiin avauksiin. Esityksessä Liukkosen teksti ei puheteatterimaiseen tapaan tule olemaan ylevöitetyssä merkityskeskiössä, vaan se on orgaaninen osa esityksen vuorovaikutteista kokonaisuutta.

Tornadon työryhmä lupaa kesän 2014 unohtumattomimmat oululaiset kotibileet teatteriesityksen muodossa: Tornado esitetään omakotitalossa Parkkisenkankaalla osoitteessa Riekkotie 6, 30 hengen yleisölle kerrallaan.

Tornadon ensi-ilta on lauantaina 2.8, muut esitykset pe 8.8 la 9.8 su 10.8 pe 15.8 la 16.8 su 17.8 to 21.8 la 23.8 su 24.8 ja ma 25.8. Kaikki esitykset klo 19. Ovet avataan joka esitykseen klo 18.30. Kesto n.  2,5 tuntia. Esityksen ikäraja on 18 vuotta, liput (15/8 €) Lippupalvelusta.

Esitystä ovat tukeneet Oulun juhlaviikot, Valtion näyttämötaidetoimikunta sekä Suomen Kulttuurirahaston Pohjois-Pohjanmaan rahasto sekä Tutkivan teatterityön keskus Tampere (T7). Lisätietoja www.oulunjuhlaviikot.fi.

_________

Lisätietoja: ohjaaja Ossi Koskelainen puh 050 3682924 / email: ozkoskela@gmail.com

www.oulunjuhlaviikot.fi