Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Neitsytkivi-kirjan mystinen tarina jatkuu

Bazar Kustannus Oy

Neitsytkivi-kirjan mystinen tarina jatkuu

Julkaistu: 05.06.2015 klo 14:17
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Jännitystä, mystiikkaa ja populaaritiedettä oivasti yhdistelevä Michael Mortimerin kirjasarja saa nyt jatkoa, kun tarinan toinen osa Fossiilivaltiatar ilmestyy. Sarjan ensimmäinen osa Neitsytkivi julkaistiin kesällä 2014.

Nuori biologian opiskelija Ida Nordlund jatkaa isäpuolensa Lassen kanssa merkillisen fossiilin etsintää. Heidän on päästävä Moskovaan ja löydettävä Idan isoäiti Alma ja vuosisatoja vanhan fossiilin kolme muuta osaa. Ehkä Alma osaa selvittää, miksi salaperäinen kivilöydös herättää niin paljon intohimoja, että joku on valmis tappamaan sen vuoksi.

Tapahtumien pyörre kuljettaa Idan ja Lassen henkeäsalpaavaan seikkailuun, joka kietoutuu salaperäisen kiven uskomattoman tarinan ympärille.

Michael Mortimer on salanimi, jonka taakse kätkeytyy kirjailijakaksikko Daniel Sjölin ja Jerker Virdborg. Daniel Sjölin on vuonna 1977 syntynyt kirjailija ja kirjallisuuskriitikko. Jerker Virdborg on syntynyt 1971. Hän on julkaissut novellikokoelman ja useita romaaneja. Heidän tuotantoaan on huomioitu useilla kirjallisuuspalkinnoilla.

Michael Mortimer
Fossiilivaltiatar
Alkuperäinen teos: Fossildrottningen
Käännös: Susanna Paarma