Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Näin Kotikatu-tv-sarjaa tehtiin

Näin Kotikatu-tv-sarjaa tehtiin

Julkaistu: 11.09.2014 klo 12:34
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Yle TV1:n rakastettu Kotikatu-sarja (1995–2012) sai alkunsa kaksikymmentä vuotta sitten. Mäkimaiden, Luotoloiden ja muiden henkilöiden elämää alusta asti luotsannut ohjaaja ja tuottaja Hannu Kahakorpi kertoo KAVin yleisötilaisuudessa maanantaina 15.9. mistä kaikki sai alkunsa vuonna 1994 ja kuinka sarjaa tehtiin.

Hannu Kahakorpi (s. 1946) on ohjannut yli kolmekymmentä tv-elokuvaa ja näytelmää, näytellyt rooleja tv:ssä ja pitkissä elokuvissa ja tehnyt käsikirjoituksia ja dramatisointeja. Kahakorpi on myös opettanut näyttelemistä, käsikirjoittamista ja ohjaamista. Hän kehitteli yhdessä Kari Kyrönsepän kanssa Kotikatu-sarjan alkuperäisidean ja myös ohjasi sarjaa.

Ma 15.9.2014 klo 16
Kansallinen audiovisuaalinen instituutti KAVI,
Kino Tulio, Sörnäisten rantatie 25 A (5. kerros), Helsinki

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki