Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Mummon ja lasten luontokirjassa mentiin metsään

N-Y-T NYT Oy

Mummon ja lasten luontokirjassa mentiin metsään

Julkaistu: 23.05.2016 klo 11:11
Julkaisija: N-Y-T NYT Oy

Mummon ja lasten luontokirja 3 – metsä

Tule metsään mummon ja lasten kanssa! Eteläisen Suomen taivaita tavoittelevaan kuusikkoon tai pohjoisen aihkien valoisaan maisemaan. Kohtaat metsän eläinten ja kasvien ihmeet. Pysähdyt kuuntelemaan, katselemaan, tuntemaan kaikin aistein metsän lumon.

Tämä kirja on itsenäinen jatko Liisa Sääskilahden Mummon ja lasten luontokirja- sarjan aiemmille teoksille (kotipihan ötökät ja kotipihan kasvit). Samojen lasten kanssa mummo hämmästelee luonnon viisautta ja koettaa vastailla lasten kysymyksiin. Välillä lapset ovat Ranuan mummolan metsissä, välillä eteläisessä Suomessa Rappusuolla tai Inarin Tuuruharjulla. He huomaavat, miten erilainen metsä on pohjoisessa verrattuna Toukon ja Okon kodin ympärillä kohoavaan mahtavaan kuusikkoon.

Tässä kirjassa seikkailevat myös koirat. On vetokoiravanhus Hilla, islanninlammaskoira Menja ja sirkeät sekarotuiset Vilma ja Lemmi. Niiden tarkat aistit löytävät metsästä sellaista, mitä ihminen ei huomaa.

Kirjan ISBN 978-952-7181-00-3

info@nytnyt.fi, www.nytnyt.fi

Toni Eskola, Toimitusjohtaja

Kustantajana toimii N-Y-T-NYT Oy, joka kustannustoiminnassaan edistää lapsen näkökulman huomioimista.