Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Moebius-elokuvan ikäraja nousi

Moebius-elokuvan ikäraja nousi

Julkaistu: 12.12.2014 klo 09:11
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Kansallisen audiovisuaalisen instituutin (KAVI) mediakasvatus- ja kuvaohjelmayksikkö on yleisöpalautteen perusteella 11.12.2014 uudelleenluokitellut Kim Ki-dukin ohjaaman elokuvan Moebius (Etelä-Korea, 2013). Elokuvan teatteriensi-ilta oli 21.11.2014.

Kuvaohjelmaluokittelija oli 11.11.2014 arvioinut elokuvan ikärajaksi 16 sen sisältämän ahdistuksen, seksin ja väkivallan perusteella.

KAVI luokitteli elokuvan uudeksi ikärajaksi 18 sen sisältämän erittäin väkivaltaisen ja voimakasta ahdistusta aiheuttavan sisällön perusteella. Elokuvassa on runsaasti seksiin liittyvää väkivaltaa sekä insestin ja perversioiden kuvausta.

KAVI tiedottaa ikärajapäätöksistä Ikärajat.fi-sivustolla.

apulaisjohtaja, tulosaluepäällikkö Leo Pekkala
puh. 0295 338 008, leo.pekkala@kavi.fi

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki