Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Mitä siitäkin tulee kun venezuelainen kuvittaja ja suomalainen kirjoittaja tekevät yhteistyötä? Laadukas lastenkirja.

N-Y-T NYT Oy

Julkaistu: 29.03.2016 klo 13:06
Julkaisija: N-Y-T NYT Oy

Pepi ja eläinpuiston Pritney kertoo innostavista hetkistä eläinten parissa. Pepi saa uuden ystävän, ja yhdessä he kokeilevat uusia taitoja. Pepi pääsee hoitamaan suloisia karitsoita ja kaneja sekä ihmettelemään eläinpuiston vilskettä. Suurin haave odottaa vielä toteutumistaan. Kirja on hyväntuulinen tarina eläinhaaveista ja onnen hetkistä.

Kirjan tekijä Pirjo Suvilehto on monipuolinen ja tuottelias kirjailija. Lastenkirjoissa hän tarkkailee lapsen maailmaa arkipäivän tapahtumien, toiveiden ja tarinoinnin kautta. Kirjojen lempeä huumori luo lapsille maailman, jossa täysi elämä on hetkessä. Lapsi myös on itsenäinen ja omaa monenlaisia taitoja. Sanataide tarjoaa lapsenomaista luottamusta ja sanojen yksinkertaista taikaa. Kirjailijalta on ilmestynyt yli kaksikymmentä teosta. Lastenkirjoja on käännetty hollanniksi. Suvilehto opettaa Oulun yliopistossa sanataidetta ja draamaa. Hän on erikoistunut varhaiskasvatukseen ja lapsen luovuuteen.

Kuvittajana on nuori ja lahjakas Maria Russo, joka on kotoisin Venezuelasta. Hänen kiinnostuksensa piirtämiseen tulee isältä, joka on taidemaalari. Maria pitää monista taiteellisista ilmenemismuodoista, mutta ekspressionismi kaikissa muodoissaan on lähellä sydäntä. Suosikki piirustusaiheita ovat eläimet ja erityisesti hevoset, koska hänellä on myös oma hevonen. Lasten- ja nuorten aikuisten kirjallisuus ovat myös Marialle mieluisia.

info@nytnyt.fi, www.nytnyt.fi

Toni Eskola, TJ

Kirjan ISBN 978-952-67886-8-5

Kustantajana toimii N-Y-T-NYT Oy, joka kustannustoiminnassaan edistää lapsen näkökulman huomioimista.