Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Mika Virkkala asiamieheksi Kulttuurirahaston Etelä- ja Keski-Pohjanmaan maakuntarahastoihin

Suomen Kulttuurirahasto

Julkaistu: 29.10.2013 klo 14:49
Julkaisija: Suomen Kulttuurirahasto

Musiikin maisteri Mika Virkkala on valittu Suomen Kulttuurirahaston Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan rahastojen yhteiseksi asiamieheksi. Hän aloittaa tehtävässä 1.11.2013 ja toimii asiamiehenä Taideyliopiston Sibelius-Akatemian koulutuspäällikön virkatyönsä ohella.

Mika Virkkala asuu ja työskentelee Seinäjoella, mutta on asunut nuoruutensa Kaustisella. Virkkala on syntynyt vuonna 1973 Kaarlelassa, joka kuuluu nykyisin Kokkolan kaupunkiin. Hänellä on ollut monia luottamustehtäviä etelä- ja keskipohjalaisissa kulttuuriorganisaatioissa kuten Pohjanmaan taidetoimikunnassa, Seinäjoen elävän musiikin yhdistys Selmu ry:ssä ja Kaustisen kansanmusiikkiyhteisöissä. Hän on myös soittanut viulua Pauli Hanhiniemi & Hehkumo -yhtyeessä, Folkkareissa, Järvelän pelimanneissa ja lukuisissa muissa kokoonpanoissa vuodesta 1992 lähtien.

Mika Virkkalan mukaan on mielenkiintoista päästä seuraamaan ja edistämään taidetta, tiedettä ja kulttuurielämää varsin aktiivisissa maakunnissa ja vieläpä aitiopaikalta.

– On hienoa, että saamme asiamiehen, jolla on monipuolinen kulttuuritausta sekä pitkä kokemus ja toimivat verkostot sekä Etelä- että Keski-Pohjanmaalla. Hänen kokonaispanoksensa tehtävässä on näin suurempi kuin vain yhden maakuntarahaston alueella toimivalla asiamiehellä olisi, toteaa Keski-Pohjanmaan rahaston puheenjohtaja Eino Laukka.

– Uusi asiamies saa hoidettavakseen maakuntarahastot, jotka muutenkin jo toimivat jossain määrin samojen kuntien alueella. Nämä rahastot jakavat vuosittain apurahoja yhteensä 1,3 miljoonaa euroa, Etelä-Pohjanmaan rahaston puheenjohtaja Matti Jakobsson muistuttaa.

Etelä- ja Keski-Pohjanmaan Kulttuurirahastot on perustettu vuonna 1963. Ne jakavat apurahoja ja palkintoja ja järjestävät kulttuuritoimintaa maakuntansa alueella.

Lisätiedot: Asiamies Mika Virkkala, puh. 050 384 3484

Etelä-Pohjanmaan rahaston puheenjohtaja Matti Jakobsson, puh. 050 542 1925

Keski-Pohjanmaan rahaston puheenjohtaja Eino Laukka, puh. 050 598 2010

Suomen Kulttuurirahasto on yksityinen säätiö. Se tukee maamme kulttuurielämää myöntämällä apurahoja keskusrahastosta ja 17 maakuntarahastosta tieteen, taiteen ja kulttuurielämän eri aloilla toimiville henkilöille ja yhteisöille. Kulttuurirahastolla on myös omaa kulttuuritoimintaa. Lisätiedot osoitteesta www.skr.fi