Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Mietelmät nousevat kiskoille

Mietelmät nousevat kiskoille

Julkaistu: 31.01.2012 klo 13:34
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Metron ja raitiovaunujen matkustajat voivat ensi viikosta lähtien poimia jo perinteeksi tulleeseen tapaan ajatelmia matkaevääkseen. HSL ja Suomen aforismiyhdistys tuovat HKL yhteistyökumppaninaan aforismit raiteille.

Ajatelmia voi lukea helmikuun ajan liikennevälineiden lisäksi metroasemilta ja niitä tulee myös HSL:n nettisivuille osoitteeseen www.hsl.fi.

Aforismeja on tempauksessa mukana nelisenkymmentä, joukossa niin tunnettujen suomalaisten tekijöiden väläyksiä kuin vasta aforistikon uraansa aloittelevien väläyksiä. Mietelauseiden tarkoitus on antaa matkustajille pohtimisen aiheita ja piristää matkantekoa talven keskellä.

Lisätietoja antavat:

Viestintäsuunnittelija Kaarina Kivimäki, HSL, puh. 040 169 3561

Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Sami Feiring, puh. 040 550 0242

Suomen aforismiyhdistyksen verkkosivut  osoitteessa http://www.aforismi.vuodatus.net/

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.