Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Lusia Rusintyttären Utajärven esitykset loppuunmyytyjä

Oulunsalo Soi - Oulun seudun musiikkijuhlat

Lusia Rusintyttären Utajärven esitykset loppuunmyytyjä

Julkaistu: 02.03.2015 klo 12:54
Julkaisija: Oulunsalo Soi - Oulun seudun musiikkijuhlat

Elokuussa Utajärvellä kantaesityksensä saavan Lusia Rusintytär -oopperan lippukauppa käy vilkkaana. Utajärven Ahmaksen kylässä pidettävä kantaesitys 7. ja toinen esitys 9. elokuuta ovat loppuunmyytyjä.

Oulun kaupunginteatterissa Lusian traaginen tarina nähdään lauantaina 29. elokuuta. Suuren näyttämön lipuista myyty on noin puolet. Lippuja voi ostaa Lippupalvelun myyntipisteistä, ja ilman palvelumaksuja lippuja myyvät Kulttuuritalo Valveen lippumyymälä, Oulu10-palvelupisteet sekä Oulun kaupunginteatterin Myyntipalvelu. Ennakko-ostajan hinta on 32 € huhtikuun 30. päivään saakka.

Tositapahtumiin pohjautuvan kamarioopperan ohjaa Jorma Uotinen ja säveltää Juha T. Koskinen. Visuaalisesta näyttämötoteutuksesta vastaa oopperan libretisti, kuvataiteilija ja kirjailija Hannu Väisänen. Oulunsalo Soin taiteellinen johtaja, mezzosopraano Virpi Räisänen paitsi esittää Lusiaa, on myös koko teoksen alullepanija – prosessissa hän mm. löysi kadoksissa olleet sukujuurensa 1500-luvulta.

Oopperan tuottavat yhteistyössä Oulun juhlaviikot, Utajärven kunta, Oulun kaupunginteatteri sekä JoJo - Oulun Tanssin Keskus.

Lisätietoja www.lusia.fi.

Lisätiedot: tuottaja Jenny Kilponen, 044 333 5581, jenny@oulunjuhlaviikot.fi