Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Loirin Leino-tulkintoja Oulu Sinfonian syyskaudella – kampanja huhtikuun ajan!

Oulu Sinfonia

Loirin Leino-tulkintoja Oulu Sinfonian syyskaudella – kampanja huhtikuun ajan!

Julkaistu: 06.04.2016 klo 11:36
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Oulu Sinfonia saa syyskuun lopussa vieraakseen Vesa-Matti Loirin, jonka yllättävyys, rohkeus ja sieluun käyvät tulkinnat ovat tehneet hänestä legendan ja yhden maamme rakastetuimmista taiteilijoista. Albumi  Runoilijan tie juhlistaa Loirin ja hänen luottokitaristinsa Peter Lerchen vuosikymmenten aikana jalostunutta yhteistyötä. Runoilijan tie -albumin kappaleet jatkavat elämäänsä konserttikiertueella, jossa kuullaan tuttuja Eino Leinon tekstejä Lerchen ansiokkaina orkesterisovituksina tunnelmien vaihdellessa sarkasmista komiikkaan ja epätoivosta huumorin riemuun.  Konsertin kesto on noin kaksi tuntia sisältäen väliajan.

Liput huhtikuun loppuun saakka vain 20 € + toimitusmaksu. (Normaalihinta 32 €)

Runoilijan tie 29.9. ja 30.9. klo 19 Madetojan salissa.
Oulu Sinfonia
Vesa-Matti Loiri, laulu
Peter Lerche, kitara
Esa Heikkilä, kapellimestari

Oulu Sinfonia on Pohjois-Suomen ainoa ja EU-alueen pohjoisin sinfoniaorkesteri. Orkesterissa soittaa 61 ammattimuusikkoa ja ylikapellimestarina on vuodesta 2013 alkaen toiminut useissa kapellimestarikilpailuissa palkittu Johannes Gustavsson, jonka sopimus jatkuu aina kesään 2018 saakka. Gustavsson pitää erityisen tärkeänä tuoda esiin pohjoismaista musiikkia, minkä lisäksi Oulu Sinfonian ohjelmistossa on säännöllisesti tarjolla myös laaja kattaus eri aikakausien orkesterimusiikkia, lastenkonsertteja, oopperaa ja viihdettä.