Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Lehdistötilaisuus: Sateenkaareva kulttuuri esiin 100-vuotiaassa Suomessa

Seta

Lehdistötilaisuus: Sateenkaareva kulttuuri esiin 100-vuotiaassa Suomessa

Kutsu.
Julkaistu: 30.08.2016 klo 13:49
Julkaisija: Seta

Aika: 6.9.2016 klo 10.15-10.45
Paikka: Ateneum-sali, Ateneumin taidemuseo, Kaivokatu 2, 00100 Helsinki

Ihmisoikeusjärjestö Setan ja Kulttuuria kaikille -palvelun koordinoima Suomi 100 – Sateenkaaren väreissä -hanke tuo queer-näkökulman näkyväksi osaksi itsenäisen Suomen historiaa. Kansallisgalleria on yksi hankkeen pääyhteistyökumppaneista.

Hankkeen tapahtumasivusto julkaistaan 6.9. Sivustolla tiedotetaan taide- ja kulttuuritoimijoiden LHBTIQ*-aiheisista tapahtumista ja sisällöistä Suomi 100 -vuoden teemoihin liittyen. Hanke haastaa taide- ja kulttuuritoimijoita nostamaan toiminnassaan esiin LHBTIQ-sisältöjä osana juhlavuoden ohjelmaa. Tapahtumasivusto: suomi100-sateenkaarenvareissa.fi/fi/tapahtumat.

Kansallisgallerian kolmessa museoissa, Ateneumin taidemuseossa, Nykytaiteenmuseo Kiasmassa ja Sinebrychoffin taidemuseossa, järjestetään Suomi 100 - Sateenkaaren väreissä -hankkeen LHBTIQ-aiheinen tapahtumakokonaisuus 7.-15. syyskuuta. Kansallisgallerian tapahtumakokonaisuus avaa hankkeen tapahtumasivuston.

Tilaisuuden ohjelma:

• Ateneumin taidemuseon johtaja Susanna Pettersson toivottaa tervetulleeksi
  • hankejohtaja Rita Paqvalén ja taiteellinen johtaja Katriina Rosavaara kertovat Suomi 100 – Sateenkaaren väreissä -hankkeesta
  • Ateneumin opas Oscar Ortiz Nieminen kertoo mikä on queeropastus

Ilmoittautumiset 5.9. klo 16 mennessä tiedottaja@seta.fi.

Lisätietoja Kansallisgallerian queertyöstä:
tuottaja Mika Väyrynen
050-4436514, mika.vayrynen@ateneum.fi

Lisätietoja Suomi 100 – Sateenkaaren väreissä -hankkeesta:
projektipäällikkö Rita Paqvalén
rita.paqvalen@cultureforall.fi, puh. 040 6743528
www.suomi100-sateenkaarenvareissa.fi

*Lesbot, homot, bit, transihmiset, intersukupuoliset ja queerit.

Seta ry on vuonna 1974 perustettu valtakunnallinen ihmisoikeusjärjestö, jonka tavoitteena on yhdenvertaisuuden toteutuminen riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuoli-identiteetistä tai sukupuolen ilmaisusta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki