Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Leena Majander-Reenpää FILIn johtajaksi

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Leena Majander-Reenpää FILIn johtajaksi

Julkaistu: 25.02.2015 klo 12:00
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

SKS:n hallitus valitsi kustantaja Leena Majander-Reenpään FILI – Suomen kirjallisuuden tiedotuskeskuksen johtajaksi. Hän aloittaa SKS:n palveluksessa 1.6.2015.

Majander-Reenpää on pitkän linjan kirja-ammattilainen. Hän on toiminut kustantajana mm. Otavassa, WSOY:ssä ja viimeksi Bonnier Booksissa. Lisäksi hän toimii useissa alan luottamustehtävissä.

FILI on Suomen kirjallisuuden vientiorganisaatio, joka tukee kirjallisuuden kääntämistä ja julkaisemista muille kielille ja edistää kotimaisen kirjallisuuden tunnettuutta ulkomailla. FILI myöntää apurahoja ja tukia kotimaisen kirjallisuuden kääntämiseen. FILI vastasi menestyksekkäästi Suomi Frankfurtin kirjamessujen teemamaana -hankkeesta, joka huipentui syksyllä 2014.

____________________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja kulttuurijärjestö: tutkimuslaitos, humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu runsaat 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä lähes sata henkeä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki