Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kyllä maalla on mukavaa - kesäkauhua esikoisromaanissa

Nordbooks

Kyllä maalla on mukavaa - kesäkauhua esikoisromaanissa

Julkaistu: 02.06.2015 klo 12:13
Julkaisija: Nordbooks

Korhonen, Niko Mikael: Pärttylin kesä.

Markus Korpi on nuori kirjailija, jonka elämässä kaikki on hyvin. Uusin kirja myy mukavasti ja rakkauselämäkin kukoistaa, sillä Susanna on kuin Markuksen unelmanainen, kaunis, älykäs ja Markuksen työstä kiinnostunut. Seuraava romaani on myös hahmotteilla, ja siihen Markus päättää käyttää aineistona synkkää sukutarinaansa. Hänen isoisänsä Alexander Korpi on aikanaan karannut Amerikkaan ja jättänyt perheen oman onnensa nojaan. Alexanderin tarinan selvittely vie Markuksen New Yorkin kautta Michiganin suomalaisseuduille, jossa hän saa tietää, ettei isoisän tarina ole aivan niin yksinkertainen, kuin hän oli luullut.

Kun tarinan solmut lopulta aukeavat Alexander Korven vanhoissa kotimaisemissa, Kouvolan lähellä sijaitsevassa Jaalassa, Markus joutuu epäilemään sekä omaa järkeään että liiankin täydellistä tyttöystäväänsä.

Yllättävä loppuratkaisu nostaa lukijan hiukset pystyyn ja todistaa Niko Mikael Korhosen kertojantaidoista.

ISBN 9789523151048, kovakantinen, 284 s., 200x130mm, suositushinta 33,00 €

Kansikuva (web)

Kansikuva (paino)

Kirjailijakuva