Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kulttuurirahaston apurahoja jaossa yli 25 miljoonaa euroa, kaksi miljoonaa viime vuotta enemmän

Suomen Kulttuurirahasto

Julkaistu: 28.09.2015 klo 09:10
Julkaisija: Suomen Kulttuurirahasto

Suomen Kulttuurirahaston keskusrahaston apurahat ovat haettavana 1.-30.10.2015. Taiteen aloilla tuetaan työskentelyä ja erilaisia hankkeita, tieteen apurahat on suunnattu erityisesti väitöskirjatöihin ja niiden jälkeiseen tieteelliseen työskentelyyn. Yhteisöt voivat hakea apurahoja erilaisten kulttuurihankkeiden toteuttamiseen.

Kulttuurirahaston hallitus on lisännyt apurahojen jakovaraa sekä keskusrahastossa että maakuntarahastoissa. Tällä hakukierroksella keskusrahaston jako nousee kaksi miljoonaa eli 25 miljoonaan euroon, ja maakuntarahastojen miljoonan eli 11,5 miljoonaan.

Eminentia ja Tieteen työpajat -erityisapurahat ovat haettavina edellisvuosien tapaan samoin kuin viime vuonna ensimmäistä kertaa myönnetyt Taidetta hoitolaitoksiin -apurahat. Tieteen aloilla voi yhdistää palkallisen työsuhteen apurahaan hakemalla Tohtorikoulutettavan yhteisrahoitus -apurahaa.

Merkittävin muutos viime vuoteen on Katapultti-erityisapurahan lakkauttaminen, sen tilalle kehitetään parhaillaan uutta tukimuotoa, jonka hakuajasta ilmoitetaan myöhemmin.

Apurahojen haku tapahtuu sähköisesti osoitteessa www.skr.fi/apurahanhakija, mutta hakemukset tulee lähettää myös allekirjoitettuna tulosteena perjantaihin 30.10. mennessä.

Kulttuurirahasto on mukana torstaina 1.10. järjestettävässä Säätiöpäivän päätapahtumassa Kansallismuseossa, jonne hakijat ovat tervetulleita apurahaklinikkaan klo 14-17.

Kaikille avoin Kulttuurirahaston apurahainfo pidetään Kansallismuseon auditoriossa keskiviikkona 14.10. klo 15.30 alkaen.

Lisätiedot:

www.skr.fi/apurahat

twitter.com/skr_fi

www.saatiopaiva.fi

Suomen Kulttuurirahasto, asiamies Juhana Lassila, puh. 6128 1230, jla@skr.fi

Suomen Kulttuurirahasto on yksityinen säätiö. Se tukee maamme kulttuurielämää myöntämällä apurahoja keskusrahastosta ja 17 maakuntarahastosta tieteen, taiteen ja kulttuurielämän eri aloilla toimiville henkilöille ja yhteisöille. Kulttuurirahastolla on myös omaa kulttuuritoimintaa. Lisätiedot osoitteesta www.skr.fi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki