Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kuka sopeutuu? Keskustelutilaisuus Aspergerin syndroomasta Tampereen Työväen Teatterissa 27.8.

Tampereen Työväen Teatteri

Julkaistu: 14.08.2014 klo 09:03
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Tampereen Työväen Teatteri ja kansalaisjärjestö Omapolku ry / Omavoima järjestävät keskustelutilaisuuden keskiviikkona 27.8. klo 19 Eino Salmelaisen näyttämöllä otsikolla Kuka sopeutuu – kuinka autismin kirjon henkilö ja ympäröivä yhteiskunta ymmärtävät toisiaan?

Noin kaksi tuntia kestävään tilaisuuteen on vapaa pääsy. Siihen voi ilmoittautua Tampereen Työväen Teatterin verkkosivuilla.

Keskustelun johdannoksi yleisö pääsee seuraamaan Yöllisen koiran merkillinen tapaus -näytelmän harjoituksia. Tämän 2.9. Suomen kantaesityksensä saavan näytelmän päähenkilö on asperger-piirteinen nuorukainen, joka kohtaa monenlaisia haasteita vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Aihe on hyvin ajankohtainen myös suomalaisessa julkisessa keskustelussa.

Harjoitusten jälkeen alkavan paneelikeskustelun juontaa toimittaja Salla Paajanen. Keskustelijoita ovat Yöllisen koiran merkillisen tapauksen työryhmää, Omavoiman vastaava ohjaaja Heidi Pukkila sekä nuori aikuinen autismin kirjon henkilö. Yleisön aktiivista osallistumista keskusteluun toivotaan.

Tampereella toimiva Omapolku ry on voittoa tavoittelematon palveluntuottaja- ja kansalaisjärjestö, jossa Omavoima tarjoaa neuropsykiatrista valmennusta ja vertaistukea mm. autismin kirjon henkilöille.

Tampereen Työväen Teatteri

tiedottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi