Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Koulutusguru Pasi Sahlbergin kansainvälinen bestseller kertoo suomalaisen koulun menestystarinan

Into Kustannus

Julkaistu: 17.06.2015 klo 16:12
Julkaisija: Into Kustannus

Pasi Sahlbergin Suomalaisen koulun menestystarina julkistetaan 3.8.2015 Helsingissä. Lisätiedot ja haastattelupyynnöt Timo Forssilta, timo.forss@intokustannus.fi, puh. 040 533 2961.

Miten Suomi nousi 30 vuodessa koulutuksen kärkimaaksi? Harvardissa työskentelevän Pasi Sahlbergin lukuisille eri kielille käännetty menestysteos osoittaa, ettei hyvään kouluun ollut kiertoteitä. Suomalainen menestystarina rakentui yhteisestä visiosta, kansallisesta yhteistyöstä ja siitä, että opettajan työtä arvostettiin.

Miltä Suomen koulun tulevaisuus näyttää tiukentuvassa taloustilanteessa? Voidaanko Suomen vaivalla rakennettu koulutusjärjestelmä pelastaa, ja miten sen on uudistuttava? Tätä läksyä vanhempien, kasvattajien ja päättäjien ei ole varaa jättää lukematta.

Suomalaisen koulun menestystarina on alun perin julkaistu englanniksi ja ilmestynyt 15 kielellä. Pelkästään Yhdysvalloissa sen ensimmäinen laitos on myynyt yli 25 000 kirjaa. Suomennos on tehty vuonna 2015 ilmestyneestä päivitetystä laitoksesta.

Pasi Sahlberg on Harvardin yliopiston vieraileva professori. Hän on opettaja, tutkija ja kansainvälisen koulutuspolitiikan asiantuntija, joka on palkittu Koulutusvaikuttaja-, Grawemeyer- ja Robert Owen -tunnustuksilla. Twitter: @pasi_sahlberg.

Pasi Sahlberg: SUOMALAISEN KOULUN MENESTYSTARINA – JA MITÄ MUUT VOIVAT SIITÄ OPPIA
Alkuteos Finnish Lessons: What Can the World Learn from Educational Change in Finland? (2nd edition), suomentanut Salla Korpela
Into-tieto, sidottu, 304 sivua, suositushinta 32 €, ISBN 978-952-264-330-8
Lataa painokelpoinen kuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/suomalaisenkoulunmenestystarina.jpg

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
arvostelukappaleet@intokustannus.fi
Timo Kalevi Forss, 040 533 2961, timo.forss@intokustannus.fi

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus