Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Komedinäyttelijä vetää monologissaan 30 roolia

Teatteri Rio

Komedinäyttelijä vetää monologissaan 30 roolia

Julkaistu: 06.02.2015 klo 11:23
Julkaisija: Teatteri Rio

Komedianäyttelijä Lari Halmeen sooloesitys Ihan Kusessa nähdään Teatteri Riossa ensi viikolla. Halme vetää yhden miehen show´ssaan yli kolmekymmentä eri roolia. Halmeen mukaan monologin harjoitteluun kului reilut puoli vuotta, ennen kuin esitys sai ensi-iltansa vuonna 2012.

- Muutamaan kertaan silloin ehdin miettiä, miten oikein jouduin tällaiseen liemeen, hän toteaa.

Ihan kusessa on suomennettu versio yhdysvaltalaisen näytelmäkirjailijan Becky Moden Fully Commiteed -irrottelusta, joka sai ensiesityksensä New Yorkissa vuonna 1999. Komedia on valittu muun muassa Time-lehden arvostetulle Best Theater 2000 –listalle. Suomennoksesta vastaavat Halme ja ohjaaja Mika Eirtovaara, jotka ovat muovanneet tekstiä entistä värikkäämmäksi.

Esityksen keskushahmona on ravintolan pöytävarauksia hoitava näyttelijäopiskelija Samuli Salminen. Salmisen työpäivää ravintolassa piristävät sisäpuhelut ammattiylpeän keittiömestarin, tyhjäpäisen tarjoilijan ja kepeän hovimestarin kanssa. Asiakkaina ärtyisä hienostorouva, virolainen mafioso, kielitaidoton japanilainen ja snobi mainosmyyjä koettelevat Salmisen kärsivällisyyttä kerrakseen.

Ihan kusessa –komedia nähdään Teatteri Riossa perjantaina 13.2. ja lauantaina 14.2. kello 19. Esityksen kesto on noin 1 tunti 45 minuuttia.

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot

Katriina Yypänaho

Teatteri Rion tiedotus

katriina(a)aleksanterinteatteri.fi

Teatteri Rio on Oulun keskustassa sijaitseva 250-paikkainen teatteriravintola. Rio sijaitsee osoitteessa Hallituskatu 11.