Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Komediaelokuvan Ihan yössä (2015) ikäraja laski

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Komediaelokuvan Ihan yössä (2015) ikäraja laski

Julkaistu: 10.09.2015 klo 15:07
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti on omasta aloitteestaan 10.9.2015 uudelleenluokitellut yhdysvaltalaisen komedian Ihan yössä (Trainwreck, 2015). Kuvaohjelmaluokittelija oli 17.7.2015 arvioinut elokuvan ikärajaksi 16 sen sisältämän huumeiden käytön perusteella. KAVIn uudelleenluokittelussa elokuvan ikäraja laski 12:een.

KAVIn arvion mukaan elokuvan muutamat huumeidenkäytön kuvaukset on pääosin viitteellisiä, samoin lääkkeen väärinkäyttö. Tämän vuoksi huumeidenkäytön kuvaus on ikärajan 12 tasoa. Yksi avoin ja yksityiskohdiltaan peitelty seksikohtaus sekä seksiviitteet ja peitellyn seksin esittäminen ovat myös ikärajan 12 tasoista.

Amy Schumerin tähdittämä ja Judd Apatow'n ohjaama Ihan yössä tuli Suomessa teatterilevitykseen 28.8.2015.

KAVI tiedottaa ikärajoista verkkosivulla Ikärajat.fi.

Lisätietoa:
Apulaisjohtaja, tulosaluepäällikkö Leo Pekkala, leo.pekkala@kavi.fi, puh. 0295 338 008

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen, elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus sekä audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki