Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kolme iloista rosvoa laulaen ja tanssien ensi-iltaan 27.10.

Tampereen Työväen Teatteri

Kolme iloista rosvoa laulaen ja tanssien ensi-iltaan 27.10.

Julkaistu: 22.10.2015 klo 16:00
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Tampereen Työväen Teatterin ja Tampereen Musiikkiakatemian yhteistuotanto Kolme iloista rosvoa saa ensi-iltansa Eino Salmelaisen näyttämöllä tiistaina 27.10. klo 18.30. Thorbjørn Egnerin tarinaan ja lauluihin perustuvaa koko perheen musiikkinäytelmää suositellaan vähintään 5-vuotiaille katsojille.

Kardemumman kaupunki on oikea lintukoto ja tyyneyden tyyssija.  Aurinko paistaa siellä melkein aina, ja ihmiset ovat onnellisia. Öisin unta häiritsevät vain laitakaupungin rosvot pikku ryöstöretkillään. Näyttämöllä nähdään myös heidän maitosuklaasta pitävä leijonansa, joka on kiltti mutta aika velmu. Eräällä reissulla Kasper, Jesper ja Joonatan erehtyvät kaappaamaan topakan Sohvi-tädin huusholliinsa, ja siitäkös mehevä soppa syntyy!

”Tämä on hyvin perinteinen näytelmä onnellisine loppuineen. Siinä on eheä sadun muoto ja malli, jota en ole halunnut rikkoa, sanoo ohjaaja Auvo Vihro. ”Olen opettanut jo pitkään näyttelijäntyötä nuorille, ja pidän heidän kanssaan työskentelemistä suurena ilona ja haasteena.”

Nuorta energiaa hehkuvassa esityksessä tapahtuu koko näyttämön täydeltä, sillä kyntensä pääsee näyttämään jopa parikymmentä opiskelevaa näyttelijää, tanssijaa ja muusikkoa Tampereen Musiikkiakatemiasta. Musiikin on sovittanut yhtyesoiton lehtori Kalle Elkomaa.

Kolme iloista rosvoa esitetään syksyn aikana kymmenesti. Osa näytännöistä on jo ennen ensi-iltaa loppuunvarattu.

Näytelmän sivut

Pressikuvat